Oppussing

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest

Guest
Noen som har noen prosjekter på gang nå som det kommer små i hus?? [:)]

Her har vi litt prosjekter.....

Rommet til snuppa blir stående som det er også overtar den lille det... Nøytralt rom i gult og lys caffe latte...

Så må rommet til meg og sambo males i råååsa og innredes til ei jente som blir storesøster....[:)]

Også må gjesterommet gjøres om til rommet vårt...Der skal det males, legge nye lister, ny tapet og nytt gulv.

Føler egentlig at vi kanskje burde sette igang med litt snart [&:]

Morro å høre andre sine planer også.

Vi skal omrokkere slik at min manns kontor blir babyrom, mitt kontor blir felles kontor, som også skal brukes til gjesteværelse, snuppa beholder sitt værelse, men får noen nye ting der samtidig som noen av hennes gamle møbler nok skal over til babyen.

Veggene på alle rom er hvite, slik vil det nok fortsette å være. Men blir jo spennende å finne løsninger for oppbevaring osv[:)]

Ikke helt funnet ut av hva som skal hvor enda, står litt på standby til vi er over på den sikre siden av 12 uker/overstått UL tenker jeg, i august har vi besøk omtrent hele måneden, så skjer vel noe i september tenker jeg[:)]

Er artig å gå og planlegge slikt!

Me er nødt å flytte til ein større plass, me leiger bare[:)]  Og det holder med styring syns eg[:)]

ORIGINAL: FruFruktbar

Vi skal omrokkere slik at min manns kontor blir babyrom, mitt kontor blir felles kontor, som også skal brukes til gjesteværelse, snuppa beholder sitt værelse, men får noen nye ting der samtidig som noen av hennes gamle møbler nok skal over til babyen.

Veggene på alle rom er hvite, slik vil det nok fortsette å være. Men blir jo spennende å finne løsninger for oppbevaring osv[:)]

Ikke helt funnet ut av hva som skal hvor enda, står litt på standby til vi er over på den sikre siden av 12 uker/overstått UL tenker jeg, i august har vi besøk omtrent hele måneden, så skjer vel noe i september tenker jeg[:)]

Er artig å gå og planlegge slikt!

Nok å styre med dere å da ja....!
Vi får trønderbesøk imorra som skal være til over helga, så etter det så tenker jeg kanskje vi så smått begynner litt innkjøp.... Morro! Gleder meg skikkelig....

Inne på rommet som snuppa skal få er det et bittelite rom til hvor jeg har klærne mine nå. Der skal vi snekre opp hyller som vi kan fylle med alle lekekasser og smårot. Kommer til å bli felles for begge barna....Så der er eoppbevaringa vår...hehe!

ORIGINAL: Svartengel

Me er nødt å flytte til ein større plass, me leiger bare[:)]  Og det holder med styring syns eg[:)]

Ja, det er jamman styr nok å finne en større plass også.
Lykke til [:)]

Så kjekt med et sånt lite rom!

Ja, jeg synes liksom det er dette med oppbevaring som krever mest planlegging... Og praktiske løsninger, som f.eks til det felleskontoret vårt som også skal være gjesterom. Det er ikke sååå stort liksom[:D] Har heldigvis hjelpsomme svigerforeldre med gode ideer.

Ja, forresten, har et liiite håp om at vi får pussa opp det eneste rommet som enda ikke er malt, gjesteinngangen, og gjøre om det til et sted hvor vi kan oppbevare madrasser til gjester, pluss ha noen hyller til ting og tang. Meeen, sommeren går fort gitt!

ORIGINAL: GripDagen

Vi har pusset op siden Juli i fjor. Helt nytt bad, kjøkken, stue, vaskerom og soverommet vårt. Vi har drenert, revet masse trær på tomta, malt huset og malt takstein. Bytta mye av kledningen på huset og vinsjebord. Og når jeg sier pusset opp så mener jeg total renovert! Har kun vært reisverket som stod igjen, så alt av isolasjon og innover er nytt, inkludert nye vinder i alle rom, helt flunkenes nytt elektrisk annlegg, helt splitternye rør i hele huset. Så å si alt har vi gjort selv. [:)]

Det som er igjen er: bygge en varanda på stue siden, lav varanda på kjøkkensiden, de to siste soveromma oppe (et av de må vi bygge en ark for å få takhøyden vi trenger), gangen oppe og nede og etter hvert skal vi bygge et stort ingangsparti/ingang. Samt at vi skal gjøre ferdig kjellern, dvs bygge kjellerstue over mesteparten (minus det som alt er vaskerom og toalett). Også skal vi bygge stor garage og snu hele innkjørselen på tomta fra den øst siden til nordsiden av tomta, pluss at vi har for det meste et stort krater av en tomt så her må det gros hage og hekker. [;)] Så har litt å henge fingrene i før den lille kommer..

H*n skal heldigvis ha det "enkle" soverommet så slipper å heve taket før babyen kommer.

! Dæven!

ORIGINAL: Beijbi

Er håplaust å finne plass i Bergen så[:-][:-]

Vi har pusset op siden Juli i fjor. Helt nytt bad, kjøkken, stue, vaskerom og soverommet vårt. Vi har drenert, revet masse trær på tomta, malt huset og malt takstein. Bytta mye av kledningen på huset og vinsjebord. Og når jeg sier pusset opp så mener jeg total renovert! Har kun vært reisverket som stod igjen, så alt av isolasjon og innover er nytt, inkludert nye vinder i alle rom, helt flunkenes nytt elektrisk annlegg, helt splitternye rør i hele huset. Så å si alt har vi gjort selv. [:)]

Det som er igjen er: bygge en varanda på stue siden, lav varanda på kjøkkensiden, de to siste soveromma oppe (et av de må vi bygge en ark for å få takhøyden vi trenger), gangen oppe og nede og etter hvert skal vi bygge et stort ingangsparti/ingang. Samt at vi skal gjøre ferdig kjellern, dvs bygge kjellerstue over mesteparten (minus det som alt er vaskerom og toalett). Også skal vi bygge stor garage og snu hele innkjørselen på tomta fra den øst siden til nordsiden av tomta, pluss at vi har for det meste et stort krater av en tomt så her må det gros hage og hekker. [;)] Så har litt å henge fingrene i før den lille kommer..

H*n skal heldigvis ha det "enkle" soverommet så slipper å heve taket før babyen kommer.

! Dæven!

Må signere FruFruktbar her....
Blei helt satt ut når jeg begynte å lese....

Jeg har kanskje ikke så mye å gjøre allikevel jeg [8|]

Skal dere kjøpe noe eller skal dere ha en større plass å leie?
Er ikke enkelt hvis det ikke er så veldig mye ledig nei....

! Dæven!

Må signere FruFruktbar her....
Blei helt satt ut når jeg begynte å lese....

Jeg har kanskje ikke så mye å gjøre allikevel jeg [8|]

Haha, nei nå føler jeg at mine prosjekter ble til et slags helgepusletidsfordriv[:D]

Så kjekt med et sånt lite rom!

Ja, jeg synes liksom det er dette med oppbevaring som krever mest planlegging... Og praktiske løsninger, som f.eks til det felleskontoret vårt som også skal være gjesterom. Det er ikke sååå stort liksom[:D] Har heldigvis hjelpsomme svigerforeldre med gode ideer.

Ja, forresten, har et liiite håp om at vi får pussa opp det eneste rommet som enda ikke er malt, gjesteinngangen, og gjøre om det til et sted hvor vi kan oppbevare madrasser til gjester, pluss ha noen hyller til ting og tang. Meeen, sommeren går fort gitt!

Ja, det rommet er helt genialt. Så kan jeg bare lukke døra hvis det blir for mye rot [:D]

Alltid kjekt med gode ideer og tips.. Det er helt sikkert. Måtte jo vært deilig å få gjort ferdig det lille rommet da. Veldig greit med oppbevaringsplass [:)]

Må få laga til noe smarte løsninger på kontor/gjesterommet da... Får jo alltids kjøpt sånn køyeseng med pult under....hehe [8D][:D]

Vi overtar dette huset i midten av august:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13618105&sid=xz4cabHZFUk148075&WT.svl=Bilde

Gleder meg som en liten unge! Er ikke bilde av alle rommene da, men den lille får et STOOORT rom ved siden av vårt..
Vi skal male soverommet vårt + lille sitt. Kontoret til mannen, gangen og spisestua..

Gangen, kontoret og bebirom blir hvit, spisestua blir latte, og soverommet vårt blir cappuchino tror jeg..
Gleder meg!!!  [:D][:D]

Vi skal i gang med husbygging vi..
Håper vi flytter inn årsskifte[:D]

Jepp. Har pusset opp i en evighet (føles sånn iallefall...hehe) og hadde egentlig planer om en liten pause. Men med ny baby på vei, så må vi nok til igjen. Foruten å gjøre ferdig div prosjekter blir det å bygge på huset med to nye soverom. Travel høst med andre ord! =)

Aubergine: det var kjempefint! Heldiggris. Elsker å flytte inn nye steder å fikse og stelle i stand.

Takk!  Vi er veldig fornøyde med huset! [:D]

Tja... Vi vet ikke om vi skal male og stæsje litt her i rekkehuset eller om vi skal kjøpe et hus enda. Vi er litt på kikkern kan man si. Så vi får se.... Men planene er store:-)

Mange fine prosjekter på gang her ser jeg[:D]

Vi har også drevet å pusset opp leenge, uten å egentlig ha kommet kjempelangt[8|] Men nå har vi jo måtte få ut finger'n litt, for står igjen ganske mye... Stua står fortsatt halvferdig malt (sambo ga opp da han kom til en teit stikkontakt ved den "umulige" trappeoppgangen, og begynte heller med å bygge to nye rom (kontor + lite gjesterom)[8D]) Vi skal også ha på nytt gulv og nye lister på stua når vi får malt ferdig der etter hvert...

Men nå først er det soverommet vårt + det gamle gjesterommet, som skal bli rommet til den lille, som står for tur:) Skal legge panelplater på veggene, nytt gulv og gips i taket... Og ikke minst male, male, male (noe som ganske sikkert blir min jobb)[:'(] Men det går jo greit når man først får begynt[:)] Blir en lys farge i samme stil som i resten av huset, har bare ikke helt bestemt oss for hvilken enda... På stua har vi Benhvit, men den syns jeg er litt for gul, og på de to nye rommene har vi Skumring, men den syns sambo er for blå og kald, så vi må nok finne fram til en liten mellomting[8D] Hehe... Lurer også på om vi skal kjøpe Jotun Sens maling, eller bare vanlig vannbasert... Noen som har erfaring med Sens'n?

Må også få pussa opp det fæla badet og kjøkkenet vårt før året er omme, men der mangler vi en fullstendig plan enda, så derfor vi tar soverommene først[;)]

Me er nødt å leige vidare, og det er bare 20.000 studenter som skal ha bolig framover[8|][8|]

Me er nødt å leige vidare, og det er bare 20.000 studenter som skal ha bolig framover[8|][8|]

Å kjære....Ja, da er det noen å sloss med å da.... Får håpe dere kommer over noe bra som dere kan få.Heldigvis er det litt tid igjen til å lete..

Back
Topp