Oppussing

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Jeg har fått med meg at det er flere her som pusser opp. Selv holder vi på med en helt ny etasje hvor soverommet vårt skal være, samt et bad og walk in closet. Straks fire uker til termin, merker jeg begynner å bli litt spent på om soverommet blir klart. Er kun det vi prioriterer før prinsessa kommer. Soverommet vårt er blitt jenta sitt og står klart. Det er ingen krise for vi har midlertidig soverom nede, men vi må jo få det klart straks uansett. Det er selvfølgelig ikke noe rom for at det springer noe byggmenn rundt her når jenta kommer!:p Da vil jeg ha fred. Flere som styrer med noen prosjekter nå?

Har akkurat avsluttet prosjekt "soverom". Hehe. Hatt 2 netter der nå. Ca 2 uker til termin så det var på tide. ;) Nå er det bare barnerom og gjesterom igjen. ;) Meeen det tar vi etterhvert. ;)

Ble ferdig sist uke med oppussing :) barnerommet har vært ferdig en stund nå :)
fra dette :
ImageUploadedByBV Forum1408389338.745164.jpg
Til dette:
ImageUploadedByBV Forum1408389399.893963.jpg
Stellebordet og kles skapet hans er på plass :)
ImageUploadedByBV Forum1408389476.459710.jpg

Så har vi malt og kjøpt mye nytt til stue og gang :)
Før:
ImageUploadedByBV Forum1408389553.310855.jpgImageUploadedByBV Forum1408389582.444632.jpg
Etter:
ImageUploadedByBV Forum1408389616.563631.jpg
ImageUploadedByBV Forum1408389650.111082.jpg
ImageUploadedByBV Forum1408389672.344311.jpg

Er kjempe fornøyd med resultatet :) og alt har vi gjort helt selv :) så blir ekstra fint når det er ferdig :) er kjekkt og komme inn dørene hjemme nå :)
Neste prosjekt blir større, da er det kjelleren som står for tur, den trenger fagfolk og må nok total restaureres. Det starter vi med neste år :) nyte tiden mens lille gutt fremdeles er liten :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Driver og bygger til et ekstra soverom til leiligheten som skal bli barnerom etter hvert, blir mest gjesterom og oppbevaring til og begynne med ettersom han skal sove inne på vårt rom først :)

Pusser også opp i denne tida, to rom - barnerommet og soverommet vårt. Har vært mye å gjøre og veldig tungt til tider. Nå den siste tida har mannen min tatt det meste og det er så godt. Gjenstår for min del nå bare å male skapdører og så kan vi ta i bruk rommene neste uke etter herding og lufting :-) Rekker AKKURATå bli ferdig med andre ord. Litt artig å høre at flere er i samme båt med prosjekter tett opp til, ikke bare vi som er litt ute i siste liten"!

skulle egentlig ha et lekerom klart i kjellern, men prioriterer maling av huset utvendig og gjerde rundt tomta først.. og etter lynnedslaget og regnet satt en liten stopper på det hele..

Vi har satt oppussing på vent for vi har fått lån og skal kjøpe nå, men må nok beregne å bo her 1-2mnd med baby så vi setter opp de viktigste tingene og får klare oss med det. :)
Men såååå blir det nok litt oppussing :P

Vi pusser opp hele 1 etg. På Kjøkkenet måtte alt fra gulv til vegger og innredning byttes, utenom taket. Nå mangler vi kun benkeplater og strøm der :)
Stua måtte ha nytt gulv, males og få ny murvegg ved pipa. Mangler litt maling og strøm. Soverommet måtte bygges, men nå mangler vi kun strøm og lister. Gangen må ha strøm og nytt tak, gulv og maling, her har vi ikke begynt ennå. Badet må rives og bygges opp igjen, helt fra stenderverket. Samboer har såvidt begynt å rive der.
25 dager til termin, så dette lover ikke akkurat veldig godt.. Vi har kjøpt oss campingdo og har heldigvis en ekstra dusj i 2 etg. Skal bli interessant å leve provisorisk med ei litta tulla inn i miksen.. Oppussing er no møkk!!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har bygd på et lite vaskerom og totalrenoverer badet. Har heller ikke noe annet bad, så har måtte klare oss med camping do og bort å dusje i 6 uker nå :o jeg er såå lei! Barnerommet er provisorisk bad nå. Men flisleggeren blir ferdig i dag og rørleggeren i morgen, så da har vi endelig do og dusj igjen :) Da mangler bare litt lister, sette inn dørene og litt maling ute. Regner med alt skal være klart innen denne uka er over!

Jeg har siste arb dag torsdag, så etter det blir det vel rydding og rundvask av hele 2. Etg, vaske babyklær osv. Såå kan gutten vår bare komme :)

Her er det full utbygging på gang, og vi blir ikke ferdige til fødsel. Har fått ferdig soverommet til storebror og badet blir nok ferdig om noen få uker (kun to uker til termin i morgen)

Går likevel greit da vi bygger ut, så det gamle badet trenger ikke rives før det nye er ferdig. Når det er ferdig står vaskerommet for tur, så skal vi rive det gamle badet, utvide gangen og lage ny trapp til 2. Etg. Og etter det nytt kjøkken.... :p det gamle kjøkkenet skal bli spisestue så her trenger vi heller ikke rive før det er ferdig :)

Mye jobb, men blir veldig fint til slutt. Glad jeg har en handyman :)

Vi tar rom for tom og er akkurat ferdig med soverommet vårt. Nå gjenstår bare vaskerom og kjellerstue, samt litt småtteri som å skifte noen dører, håndtak, lamper o.l. Deilig å se det nærmer seg slutten

Gutt des. 11
Gutt aug/sept. 14

Pusser også opp i denne tida, to rom - barnerommet og soverommet vårt. Har vært mye å gjøre og veldig tungt til tider. Nå den siste tida har mannen min tatt det meste og det er så godt. Gjenstår for min del nå bare å male skapdører og så kan vi ta i bruk rommene neste uke etter herding og lufting :) Rekker AKKURATå bli ferdig med andre ord. Litt artig å høre at flere er i samme båt med prosjekter tett opp til, ikke bare vi som er litt ute i siste liten"!

Off ja:) Er vell typisk å sette i gang med slike prosjekter jår det minst passer. Her springer det en snekker rundt hver dag. Akkurat fire ukervi dag til termin. Håper han blir ferdig snart! Blir mye støv. Pluss vi må jo gjøre klart soverommet vårt. Tror all innredning skal kjøpes nytt og! Satser på jenta kommer over termin;)

Her er det full utbygging på gang, og vi blir ikke ferdige til fødsel. Har fått ferdig soverommet til storebror og badet blir nok ferdig om noen få uker (kun to uker til termin i morgen)

Går likevel greit da vi bygger ut, så det gamle badet trenger ikke rives før det nye er ferdig. Når det er ferdig står vaskerommet for tur, så skal vi rive det gamle badet, utvide gangen og lage ny trapp til 2. Etg. Og etter det nytt kjøkken.... :p det gamle kjøkkenet skal bli spisestue så her trenger vi heller ikke rive før det er ferdig :)

Mye jobb, men blir veldig fint til slutt. Glad jeg har en handyman :)

Gjør dere alt selv?:) Snekkeren springer inn og ut her hver dag. Blir jo så mye støv. Vi prioriterer at soverommet blir ferdig. Har forsatt fire uker til termin:p

Gjør dere alt selv?:) Snekkeren springer inn og ut her hver dag. Blir jo så mye støv. Vi prioriterer at soverommet blir ferdig. Har forsatt fire uker til termin:p
Mannen gjør alt selv ja. Legger klart det elektriske og rørene, men fagfolk må jo komme å godkjenne. Sparer en haug med penger, men tar jo desto lengre tid siden han har full jobb i tillegg :p

Han fikk ny jobb nå i sommer så går heldigvis mye raskere nå. Jobber ca. 100 timer mindre i mnd. Så det sier jo litt :)

Vi har også prioritert soverommet til storebror, så det er ferdig. Lille skal jo sove sammen med oss den første tiden uansett, og om det går vil vi ha de på samme soverom i fremtiden.
Blir litt smågal av alt støvet osv. Men det får gå :p

Vi holder på å pusse opp et helt hus vi :smiley-ashamed004 Vi trodde vi skulle bli ferdige til nå, men er en god del igjen!! Vi må fortsette å bo i leiligheta frem til det går an å bo i "ny-huset". Ikke så veldig praktisk, menmen!

Back
Topp