Oppussing og gravid

cec2016

Blir kjent med forumet
Hei :)
Kjøpte oss et litt eldre hus i november som vi pusser opp. Planen er å få ferdig stue, kjøkken og bad før vi flytter inn :)
Men nå etter jeg ble gravid er jeg faktisk litt redd for å være med, etter som det er mye tunge løft, maling, isolering og sånne ting som jeg er redd for at kan skade den lille reken ;)
Er klar over at dette kanskje høres litt hysterisk ut, men jeg vet faktisk ikke om dette kan være skadelig eller ikke. Noen som har vært med på dette før?? :)

Det meste går nok helt fint. Vi holder på å pusse opp, men jeg har vært med på det meste. Maler dog bare med sånn Butinox Barnerom, uten løsemidler og slikt. Tror kanskje ikke det er superbra med oljemaling som lukter voldsomt, men kanskje det er ''godkjent'', men jeg gjør iallefall ikke det. Tunge løft er nok OK så lenge det ikke blir, ja, veldig tungt. Alt er vel spørs på hva dere skal gjøre, men tror det meste går greit.

Nei oljemaling og utemaling holder jeg meg vekke i fra :) de fleste vannbaserte malinger som brukes inne er uten løsemidler har jeg klart å lese meg frem til :) nei og lurer litt på hvor grensen går for når tungt blir for tungt. :) har kjent at jeg får ondt i korsrygg og i livmor når vi løfter feks benkeplate, eller oppvaskmaskin :) og for alt jeg vet er dette helt normalt, men jeg har en jobb med mye tunge løft, og har ikke pleid å oppleve noe særlig ubehag ved løft tidligere :)

Har mala masse de siste ukene og har løftet en del. Har brukt maske så jeg ikke skal puste så mye i maling og annet bare for sikkerhetsskyld. Ellers er kroppen flink til å si i fra når man burde slutte eller ta en pAuse! :-)

Puss opp, du kan gjøre alt som før... Bare pass på at malingen ikke er farlig, men de fleste er sikker nå :) vi pussa opp da jeg var 4-5 mnd med minsta og nå driver vi med å male kjøkken og skal male fliser ;)
Ellers løfter jeg 2 unger om dagene og trener styrke 2-4 ganger i uka så kjør på, bare pass på å løfte riktig;) så langt du ikke har noen svangerskaps plager:D

Hei,
Dette med å løfte har vel veldig mye å gjøre med hva man har gjort før.
Det vil si, er man vant til å løfte en del tungt, enten på jobb eller trening, så går det jo sikkert helt fint.
Men er man som meg, som ikke er vant til å løfte mye eller tungt, så bør man kanskje ikke gå på de store og tunge flytteøktene.

Det var noen andre som sa det før, men kroppen er jo ofte veldig flink til å si i fra selv også :happy:

Takk for gode svar alle sammen :) som sagt så er jeg sannsynligvis bare overnervøs ;) men vil heller spørre en gang for mye, enn en en gang for lite :)

Back
Topp