Oppussing i svangerskapet

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Jeg pusser opp et rom for barna, jeg har fjernet tapet og skal tapetsere. Men så kom jeg på - kanskje jeg ikke kan? :bag: Tenker særlig på tapetlimet.

Har dere erfaring med det og hvor farlig det kan være i svangerskapet? Jeg lufter jo godt osv men vil ikke risikere noe

Jeg pusser opp et rom for barna, jeg har fjernet tapet og skal tapetsere. Men så kom jeg på - kanskje jeg ikke kan? :bag: Tenker særlig på tapetlimet.

Har dere erfaring med det og hvor farlig det kan være i svangerskapet? Jeg lufter jo godt osv men vil ikke risikere noe
Jeg tror det går bra, pass på å lufte godt. Det skal være ubehagelig for deg før det potensielt påvirker fosteret, mener jeg å ha lest. Men er du veldig i tvil, kan du kanskje spørre jordmor? :)

Sjekk tapetlimet. Er det vannløselig, er det som regel greit; mens de som ikke er det, ofte er løsemiddelbasert, og det bør du helst unngå.
Også lufter du godt, så er du mer sikker.
Vil du være enda mer påpasselig, så koster det type 190,- for en halvmaske på Biltema. Men.. med lufting og vannbasert lim, så tror jeg du skal være ganske safe altså.

Sjekk tapetlimet. Er det vannløselig, er det som regel greit; mens de som ikke er det, ofte er løsemiddelbasert, og det bør du helst unngå.
Også lufter du godt, så er du mer sikker.
Vil du være enda mer påpasselig, så koster det type 190,- for en halvmaske på Biltema. Men.. med lufting og vannbasert lim, så tror jeg du skal være ganske safe altså.
Det står ikke på limet, Casco Premium heter det. Prøvde å søke men finner ingenting uff

Det står ikke på limet, Casco Premium heter det. Prøvde å søke men finner ingenting uff

Usikker, ikke sååå god på å forstå datablad osv. Men du kan jo alltids kontakte produsenten eller høre med en forhandler.
Hvis den ikke er ok, så er det masse annet tapetlim å bruke. Jeg brukte noe pulvergreier sist jeg tapetserte. Definitivt vannbasert, for jeg måtte helle i vann :p

Back
Topp