Oppussing av vogn

MammatilJ&M

Flørter med forumet
Jeg har en Emmaljunga big star bagvogn.
Tenkte jeg skulle shine den opp, og ser at jeg mangler to trykknapper på det ene trekket.
Jeg bor i Tønsberg og lurer på om det er noen som vet hvor man eventuelt kan få tak trykknapper? Evt. på nett?

Noen som har noen gode tips til hva man kan impregnere vognen med? Noen som har godt tips til skjolder på trekk osv?
Hva kan man bruke til å smøre understellet med?

Takk for alle svar jeg evt. får, er førstegangs og ikke helt inne i vognstell [:)]

Trykknapper får du kjøpt på sybutikken[:)]
Impregnering har de i alle skobutikker, men vil nok anbefale deg å gå for en giftfri variant, Babyshop har en som heter fiberprotector.
Hvis kalesje og trekk er solbleket er det lite man får gjort med det dessverre, eneste muligheten er å male opp igjen vogna med tekstilmaling..
Til smøring av understell og hjul ville jeg ha brukt sånn verktøykasse på boks (CRC 5-56), ellers får du kjøpt egnet smøring hvor de selger vogner kan jeg tenke meg [:)]

Hvis du ikke allerede har gjort det, ville jeg ha rengjort vogna skikkelig før jeg satte i gang med noe av det nevnt over.
Har kjøpt en del vogner brukt, og her har de blitt strippet ned så mye som mulig. Alt av løse tekstiler har jeg vasket i maskin på finvask med neutral vaskemiddel uten skyllemiddel, og kalesjene har jeg vasket i badekaret [:D]
Har gjort dette med 3 Simovogner og en Teutonia, men vet ikke hvordan det er med Emmaljunga da..

Lykke til [:)]

Husquarna butikker har:) og husfliden.

ser du en butikk med garn, så har de nok trykknapper:)

Hvis det går ann å ta av stoffet i kallesjen så kan du farge det i vask dersom den er solbleket.. Dette gjelder forsåvidt alt det andre stoffet også! ;)

ORIGINAL: Cinnamon*

Hvis det går ann å ta av stoffet i kallesjen så kan du farge det i vask dersom den er solbleket.. Dette gjelder forsåvidt alt det andre stoffet også! ;)

Ytterstoff og kalesje er ofte av polyester, og det er tilnærmet umulig å farge dessverre, samme gjelder akryl og nylon..

ORIGINAL: MsBelly

Er det noen som har vært borti tekstilmaling på kalesje? Evt. erfaringer?

[:)]

Har ikke prøvd selv, men vet at flere har brukt Palett tekstilmaling fra Panduro, fikseres med hårføner i stedet for stykejern bare [:)]

Back
Topp