Oppussing av bad, hvilken årstid?

Tekanna

Forumet er livet
Sommerfuglene
Vi må pusse opp badet i det nye huset.

Og vi kommer jo til å flytte inn før vi begynner oppussinga.

Jeg mener av en eller annen grunn at det er best å pusse opp badet når det er varmt i været og det er mulighet for å ta seg en kald dusj i vannslangen på verandaen, og jentungen kan bade i balje på verandaen (med evnt oppvarmet vann), uten at vi får masse vannsøl inne.

sambo mener at det ikke har noe å si om vi gjør det nå (februar/mars).

Hva mener dere?  Kom gjerne med lure tips til alternativ til  dusjing og dogåing :P   (Har store planer om å bli kjent med naboene fortere enn svint, slik at vi kan låne do i nøden)

Noen har vel pusset opp bad her inne?

Ihvertfall IKKE gjør det rett før jul..!!
Er veldig enig med deg altså.

Har dere ett eller to bad i huset deres da?
Vi pusset opp i oktober for 2 år siden, og selvom alt var fiks ferdig på 1 mnd, så så vi fort at det hadde vært bedre om vi gjorde det på sommeren. Vi har bare ett bad. Vi måtte dusje hos venner og familie, og i noen dager måtte vi dra på bensinstasjonen for å gå på do. Det var det værste på en kald høst! Veslejenta som var 6-7 mnd på den tiden badet i oppvasken på kjøkkenet. Vil tro at dersom en har to bad, vil man knapt merke det om man ikke får brukt det ene. Men det er vel fordi vi selv er vandt med ett.

Vi har bare ett bad, hvor doen er et eget rom.   Men vi har planer om å få det til ett stort rom, siden det ligger vegg i vegg.

Rett før jul er uaktuelt :P   Spørsmålet er egentlig om vi skal gjøre det NÅ, eller vente til mai/juni/juli.... (og krysse fingrene for en fin sommer)

Vi gjorde det når jeg var høygravid, rett før jul - det var ikke ideelt! haha.. men av helt andre årsaker enn været ;)

trur ikke d har så mye å si jeg

Vi holder på nå, men vi har to da.. Har ikke dusj på det andre badet, kun badekar.. så vi må sitte der å dusje for tiden! ;P Har holdt på i evigheter, men nå nærmer det seg innspurten heldigvis.. 

Men det er jo lurt å ha et backup system da, blir fort litt vanskelig å ikke ha do i hus?! Ellers synes jeg det hørtes fornuftig ut å ta det på sommeren slik du tenker.. :)

Hadde garantert ventet til sommeren!
(Og reist på hytta mens det sto på.... Leve uten dusj skulle jeg ha klart en periode,da måtte man bare aliert seg med venner med dusjebesøk - men uten DO??? ALDRI I EVIGHETEN!!!)

(Dere får kjøpe en sånn port a potti eller hva det heter,slik bærbar do man har i små båter.)
Eller leie en campingvogn som dere kan ha på gårdsplassen med do og dusj.

Vi pussa opp badet på høst/vinter. Og har sagt at det skjer IKKE igjenn. Når vi skal pusse opp badet her i huset så blir det vår/sommer. Har heller ikke noe ekstra bad. Men er ekkelt å gå ut når det er iskaldt å regn/snø når man må på do.

Back
Topp