Opptrening av underlivet

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Er det en myte at opptrening skaper en forskjell i relasjon til fødsel? Burde jeg knipe 15 gang 3 gang om dagen? 50 gang 2 gang om dagen? Hvordan vet man at man kniper riktig? Eller er det irrelevant hva man gjør før fødsel, er det først etter fødsel? :D

Tuuuuusen spørsmål, i studio 13.... (til tunen av "20 spørsmål" :P )

trening er veldig viktig genom hela svangerskapet da glatt muskulatur blir ”slappere” av gravidhormonerna. Så för att underlivet skal återhämta sig efter födsel och för att kroppen och mellomgulvet skal orka hålla uppe vekten av baby, fostervann och livmor igenom graviditeten är trening absolut noe å begynne med så fort som mulig. Hvis du prövar å stoppa kisset när du sitter på do, så känner du vilka muskler du skal bruke. (ikke bruk detta som trening, men kun som en test for å hitta riktiga muskler)

Min gyn sa också att hvis du ligger på rygg, med böjda knä och fötterna i gulvet och lyfter upp rumpan, så får du med hela underredet och gir god trening! 3x15 om dagen var nok sa gyn. Ellers kan du tenke att du skal knipa hver gang du står vid ett rödlys feks... När barnet är ute kan man bruka ammingen som ”treningstid”

trening er veldig viktig genom hela svangerskapet da glatt muskulatur blir ”slappere” av gravidhormonerna. Så för att underlivet skal återhämta sig efter födsel och för att kroppen och mellomgulvet skal orka hålla uppe vekten av baby, fostervann och livmor igenom graviditeten är trening absolut noe å begynne med så fort som mulig. Hvis du prövar å stoppa kisset när du sitter på do, så känner du vilka muskler du skal bruke. (ikke bruk detta som trening, men kun som en test for å hitta riktiga muskler)

Min gyn sa också att hvis du ligger på rygg, med böjda knä och fötterna i gulvet och lyfter upp rumpan, så får du med hela underredet och gir god trening! 3x15 om dagen var nok sa gyn. Ellers kan du tenke att du skal knipa hver gang du står vid ett rödlys feks... När barnet är ute kan man bruka ammingen som ”treningstid”

Gode tanker, takk :) Det virker fornuftig å begynne allerede :)

Kjempeflott link, tusen takk :) Det med magemusklene har jeg ikke tenkt på :O
Jeg måtte søke for litt siden, siden jeg sliter med bekkenløsning allerede, og tenkte at den linken ville være relevant uten bekkenplager også da jeg så tråden din ;) Øvelsene gjør vel ikke stort for bekkenplagene mine denne gangen heller, eller kanskje det hadde vært enda verre uten:confused: Det vil jeg helst ikke finne utav.

Back
Topp