Opptjening til ny permisjon

Marthe111

Flørter med forumet
Min permisjon går ut i midten av november, men skal ta ut en del ferie slik at jeg ikke skal jobbe før januar. For å rett til ny permisjon må jeg jobbe 6 mnd, teller det fra november eller januar? :-S :)
 
Til ny foreldrepermisjon?
 
Min permisjon går ut i midten av november, men skal ta ut en del ferie slik at jeg ikke skal jobbe før januar. For å rett til ny permisjon må jeg jobbe 6 mnd, teller det fra november eller januar? :-S :)
For å ha rett til nye foreldrepenger (til et nytt barn) må du ha jobbet minst seks av de ti siste månedene før du går ut i permisjon. Eller dvs du kan også ha vært sykemeldt, registrert arbeidsledig eller i betalt foreldrepermisjon i seks av de ti siste månedene.
 
Hvis du skal ha betalt ferie før du begynner å jobbe så kan du gå rett i perm. Hvis ikke må du jobbe 6mnd fra januar. Så du kan ta ut perm i juni/juli
 
Du kan liksom bli gravid i dag og få rett til foreldrepenger når babyen kommer ;-)
 
Fra november såklart
 
Du må ha jobbet 6 av 10 siste mnd før ny permisjon. Ferie og permisjon teller som jobb, så så lenge du har vært i permisjon 6 av 10 mnd så kan du gå rett i neste permisjon. Hvis du har 80 % lønn så er det det som blir grunnlaget for neste permisjon hvis du ikke fysisk jobber mellom ungene.
 
Back
Topp