Opptatt lege

englemamma18

Elsker forumet
Hei! Jeg skulle ha vært hos legen, egentlig i går, men hun har ferie. Er det noen som vet om man har krav på å få komme inn til annen lege hvis legen man har ikke er til stede? I tillegg har hun fullt opp i 3 uker framover, og jeg kan ikke vente så lenge..

De fleste legekontorer har ledige akutttimer å dele ut på morgenen. Da får du time hos en annen lege dersom din fastlege ikke er inne. Funker i all fall sånn hos min :)

Jeg har alltid fått komme inn til en annen fastlege på kontoret eller en turnuslege visst min lege ikke har vært til stedet, å jeg har måttet hatt time fort :) Tror alle har rett på en annen lege om ikke fastlegen din er til stedet

Du kan be om en hastetime og komme inn til annen lege.

Spørs jo litt hva du skal til legen da. Kan det vente så må du vente.
Akuttimene er jo til akutte ting.
Sist jeg hadde akuttime så var det fordi jeg trengte sykmelding ene gangen og blødninger andre gangen.

Det er jo Ø-hjelpstimer så flere nevner over her. Det kommer nok an på situasjonen. Hos min lege var det slik at gravide kom inn på dagen, så sant det var noe man bekymret seg om i svangerskapet. Men om du egentlig hadde time i går, så skal du kunne komme inn til en annen lege :-)

Hos min lege får man ofte time på dagen hvis det er noe viktig, han prioriterer. I tillegg er det en lege som sitter å tar de pasientene som trekker kølapp, er man der i god tid før stengetid, er man sikret time den dagen.

Spørs jo litt hva du skal til legen da. Kan det vente så må du vente.
Akuttimene er jo til akutte ting.
Sist jeg hadde akuttime så var det fordi jeg trengte sykmelding ene gangen og blødninger andre gangen.
Jeg er så bekymret at jeg ikke henger med i hverdagen, blir helt borte i egne tanker, og blir svært sliten.. Jeg fikk blodprøvesvar i posten fra lege, som ikke var topp, rett før hun reiste på ferie. Jeg har søkt meg helt grønn på nettet, og trenger virkelig litt faglig info.. I tillegg sliter jeg såpass med korsryggen at jeg skulle hatt en sjekk, eventuell sykemelding og henvisning til fysio.

Det er jo Ø-hjelpstimer så flere nevner over her. Det kommer nok an på situasjonen. Hos min lege var det slik at gravide kom inn på dagen, så sant det var noe man bekymret seg om i svangerskapet. Men om du egentlig hadde time i går, så skal du kunne komme inn til en annen lege :-)
Jeg skulle helst hatt i går, altså at det begynner å bli litt krise. De som tar imot telefoner vet sikkert ikke om bakgrunnen min, så de tar det ikke seriøst at jeg trenger å snakke med en lege.. Bare en telefonsamtale hadde hjulpet meg veldig mye, men dette er det visst veldig vanskelig å få..

Hos min lege får man ofte time på dagen hvis det er noe viktig, han prioriterer. I tillegg er det en lege som sitter å tar de pasientene som trekker kølapp, er man der i god tid før stengetid, er man sikret time den dagen.
Her er det ikke noe kølappsystem, så jeg får ringe de og si at jeg vil ha første time som blir ledig, hvis noen avbestiller eller lignende..

Jeg er så bekymret at jeg ikke henger med i hverdagen, blir helt borte i egne tanker, og blir svært sliten.. Jeg fikk blodprøvesvar i posten fra lege, som ikke var topp, rett før hun reiste på ferie. Jeg har søkt meg helt grønn på nettet, og trenger virkelig litt faglig info.. I tillegg sliter jeg såpass med korsryggen at jeg skulle hatt en sjekk, eventuell sykemelding og henvisning til fysio.

Forklar dette til de i resepsjonen så får du nok hastetime til en annen lege. Det har jeg fått tidligere om min lege ikke har vært tilgjengelig. Du må ikke ha henvisning til fysio. Du kan oppsøke selv. Evnt kiropraktor.

Du kan snakke direkte med fødepoliklinikken om bekymringene og tankene dine, eller gå til en lege privat. :)

Jeg skulle helst hatt i går, altså at det begynner å bli litt krise. De som tar imot telefoner vet sikkert ikke om bakgrunnen min, så de tar det ikke seriøst at jeg trenger å snakke med en lege.. Bare en telefonsamtale hadde hjulpet meg veldig mye, men dette er det visst veldig vanskelig å få..
Om det er så at du ikke har hatt helt fine blodprøver, så får du helt sikkert en time om du forklarer det kjære du :-) Du skal ikke gå å være redd.

Men det er da noe i det minste, da vil de nok ta en samtale med deg om den kommer tilbake med avvikende resultat! Kan jeg spørre hva du har fått avvik på?
Bla stoffskifte, kan ingen ting om det og har jo lest på meg masse bekymringer på Google. Sku ha snakket med legen om det..
I tillegg var det noe virus av no slag, men det skal visst ikke være noe å stresse med. Etterlyser bare informasjon fra legen, og få snakket ut om bekymringene mine

Bla stoffskifte, kan ingen ting om det og har jo lest på meg masse bekymringer på Google. Sku ha snakket med legen om det..
I tillegg var det noe virus av no slag, men det skal visst ikke være noe å stresse med. Etterlyser bare informasjon fra legen, og få snakket ut om bekymringene mine
Forstår deg godt! Og hvis stoffskiftet ikke er bra, så må man jo øke medisinene. Det er ganske viktig. Jeg har selv en autoimmun stoffskiftesykdom, og det skal jo følges nøye i svangerskapet :-/ Om du vil kan du sende meg en pm ang. stoffskiftet, for akkurat det kan jeg mye om hvis det kan hjelpe på noe vis :-)

Forstår deg godt! Og hvis stoffskiftet ikke er bra, så må man jo øke medisinene. Det er ganske viktig. Jeg har selv en autoimmun stoffskiftesykdom, og det skal jo følges nøye i svangerskapet :-/ Om du vil kan du sende meg en pm ang. stoffskiftet, for akkurat det kan jeg mye om hvis det kan hjelpe på noe vis :-)
Jeg har aldri hatt problemer med stoffskifte før, derfor jeg gjerne skulle hatt mer info fra lege.. Sender deg en melding jeg :)

Back
Topp