Oppstykket søvn

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei!

Lille er 6 mnd og har plutselig begynt å våkne veldig mye på natta. Tidligere kunne jeg amme/gi smokk og hun sovnet med en gang i sengen sin. Nå er hun ofte vanskelig å trøste og skal hvertfall ikke ligge i sengen sin. Hun skal helst ligge i armkroken og holde meg i hånden.

Dette medfører da at vi våkner annenhver time hele natta og får ingen sammenhengende søvn. Utrolig slitsomt. Mistenker at det kanskje er tenner på vei. Er det noen som har opplevd det samme eller har noen råd?

Hun er også veldig skeptisk til andre enn mammaen og pappaen sin for tiden, kan det være utviklingstrinn?

Håper det går over snart...
 
Det er sannsynligvis en fase, det meste er heldigvis det! Min var også slik at han stort sett sovnet raskt etter amming, men han hadde noen perioder hvor han kava og var våken en stund. Min sov i vår seng hele tida da, slik at jeg var jo vant til det. Og da kunne jeg slumre mens han sprella fra seg. Ellers tok jeg igjen mye søvn på dag husker jeg, det var gull verdt. Og plutselig gikk det over :)

Det er dessuten vanlig at separasjonsangst og økt nærhetsbehov hører sammen! Og særlig om de utvikler seg motorisk samtidig. Når min lærte seg å krabbe ved 7 mnd måtte jeg legge meg samtidig med ham en periode, var håpløst å gå fra :p
 
Er akkurat sånn med mini her som ble 6 mnd i går!
Er nok veldig mye som skjer i kroppen hans nå. Merker tenner er på vei, og han er begynt å bli skeptisk til andre hvis han ikke blir holdt av meg, og på kun et par dager har han begynt å skravle MYE. Så er mye som går utover søvnen her og
 
Mine har hatt ein slik "fase" som har gått over.
Har ingen spesielle tips å kome med, med mine var det lite som hjalp.
Men du får sikkert nokon gode råd her inne som kan fungere godt for deg! :)
 
Sånn har mine vært også. Var på det tidspunktet vi måtte slutte med nattamming, for de bare våknet, sugde tre tak på puppen og sovnet igjen. Da pappaen kom med vannflaske som nattmat, ble oppvåkning på natten lite interessant...
 
Back
Topp