Oppstartssamtale rikshospitalet

Minnie

Betatt av forumet
Hei!!!

er en av de uforklarlige barneløse..er 22 år gammel og har prøvd i 2 år.. Har vært sammen med mannen min i 3 år og er ikke så flink med prevensjon så lurte alltid på hvorfor jeg ikke ble gravid, tenkte hjem bare hadde flaks, lite visste jeg!

har en oppstartssamtale 7 juni hos Rikshospitalet , og jeg aner ikke hvor lang tid det tar fra samtalen til medisinene , og aner heller ikke hvor lenge jeg skal gå på medisinene. Regner med at mensen kommer rundt den 16. har aldri vært borti IvF og kjenner ingen som har vært borti det, sitter med masse tanker og føler jeg får en klump i halsen bare på å tenke på alt sammen ...bare det å ikke vite helt hva som skal skje når.

har noen erfaring med Rikshospitalet ? Tror dere jeg får reist i starten av August i sammenheng med dette ?
hvor mange sprøyter må man ta ? Har sprøytefobi så gruer meg skikkelig!

Jeg går til Riksen, de er veldig koselige der, men ting går litt fort innimellom så du må ikke forlate rommet før du er fornøyd og forstått alt. Husker jeg satt litt som en spørsmålstegn etter min samtale.
Kommer ann på hvilke sprøyter du skal gå på jeg gikk på piercing og den tar du en gang pr dag på kvelden under navelen. Første gang var litt skummelt, men det gjorde overraskende lite vondt.
Du begynner først på nesespray 4. Ganger om dagen ( greit å sette på alarm på tlf så du ikke glemmer) dette er suprecur nesesprayen de andre vet jeg ikke. Så når mensen kommer og noen dager etterpå begynner man på sprøytene, så skal du ha kontroll time innvendig ultralyd for å se hvor mange eggposer som er store. Hvis det er få justerer de dosen på sprøyen for å få mere til uttak. Du får time til egguttak, der får du litt smertestillende, men jeg synes set var vondt siste gang jeg hadde det:(
Du ringer dagen etterpå for å høre hvordan det har gått( hvor mange egg som ble befruktet og oppmøte tid til innsett) innsett er veldig fort gjort og gjør ikje noe vondt.
Det er mye du skal huske så et lite tips er å sette på varsler på telefonen til de forskjellige tidspunktene. Du får også med et skjema som alt står på.

Under egguttak må mannen være med for å avlevere svømmere selvfølgelig:)

Dette er selvfølgelig min ivf erfaring. Det er ikke sikkert dere har samme programmet :)

Håper du er litt klokere, ellers er det bare å spørre:) jeg kan berolige deg med at når du først kommer igang så går det veldig bra:)

Lykke til:)

Jeg mener puregon sprøyter :) hehe denne ordlista ass :)

Hei!!!

er en av de uforklarlige barneløse..er 22 år gammel og har prøvd i 2 år.. Har vært sammen med mannen min i 3 år og er ikke så flink med prevensjon så lurte alltid på hvorfor jeg ikke ble gravid, tenkte hjem bare hadde flaks, lite visste jeg!

har en oppstartssamtale 7 juni hos Rikshospitalet , og jeg aner ikke hvor lang tid det tar fra samtalen til medisinene , og aner heller ikke hvor lenge jeg skal gå på medisinene. Regner med at mensen kommer rundt den 16. har aldri vært borti IvF og kjenner ingen som har vært borti det, sitter med masse tanker og føler jeg får en klump i halsen bare på å tenke på alt sammen ...bare det å ikke vite helt hva som skal skje når.

har noen erfaring med Rikshospitalet ? Tror dere jeg får reist i starten av August i sammenheng med dette ?
hvor mange sprøyter må man ta ? Har sprøytefobi så gruer meg skikkelig!
Nå er det en stund siden jeg var der..
Jeg hadde førsamtale september 10. Måtte ta laparoskopi først og den fikk jeg i oktober 10. Oppstart ivf medisiner romjula 10 og første forsøk februar 11.
Miner erfaringer derfra er gode. Kjempe ålreite leger.
Antall sprøyter osv kommer helt an på hvordan opplegg du får.
Det får du vite på samtalen, da får du alle datoer or hva som skjer videre i løet.
Du blir også opplært i sprøytenarkomane.
Jeg bukte en som så ut som en insulinpenn. Liker ikke stikk selv, men er kjempe tynne nåler.

Masse lykke til:)

Hei! Vi hører også til på Riksen. Vi hadde oppstartsamtale 10. april, og skal ha uttak/innsett i uke 33(midten av august). Begynner på medisiner ca i midten av juli.
Du får grei innføring på samtalen. Først måtte mannen levere en sædprøve, deretter kom vi inn til legen som spurte noen spørsmål om menssykluser, vekt, høyde ol. I tillegg tok hun en innvendig ultralyd. Deretter kom vi inn til en hyggelig sykepleier som forklarte oss om medisinene jeg må ta, hvordan man setter sprøyter osv.
Det er individuelt hvor lenge man skal gå på nesesprayen og sprøytene, men man begynner på dag 20/21 etter forrige mens. Regner med at dere kommer i gang i sep/okt.
Lykke til!

Back
Topp