Oppstartsamtale offentlig når vi driver privat

Bella<3

Forelsket i forumet
Har fått innkallelse til samtale på rikahospitalet 29 oktober, men vi har jo startet opp privat i Danmark og betalt for 3 forsøk der. Hva gjør vi med den timen på rikahospitalet nå da?

Kan jo ikke starte opp der samtidig som vi driver i Danmark, men om jeg avbestille den bare så forsvinner vi vel fra listene dems og da må vi vel søke på nytt osv hvis vi ikke får det til på de 3 forsøkene i Danmark? Kan jeg utsette den timen mens vi holder på i Danmark, og så avbestille ført om vi blir gravide der?

Det beste er sikker å ringe Riksen, de er veldig hyggelige, og har nok opplevd det før. Kanskje dere kan ta oppstartsamtale, men vente med å ringe inn mens. I Ringebrevet fra Ullevål står det at man først blir slettet fra listen og må søke på nytt hvis man ikke har tatt kontakt innen 12 mnd.

Tar dere oppstartsamtalen er dere i hvert fall ett skritt nærmere oppstart i det offentlige :)

Får jo håpe dere ikke trenger flere enn de forsøkene dere skal ha i Danmark :)

Jeg fikk beskjed om at søknaden gjelder for et helt år. Ring dem og spør når søknaden går ut, så har du en dato å forholde deg til:) Den varer ett år fra søknaden er mottatt hos de. Så hvis ingen av forsøkene i Danmark går, så kan du bestille time for samtale på nytt uten å sende inn ny søknad:)

Jeg ville bare tatt samtalen på riksen. Gi beskjed under denne at dere også forsøker privat. Det er mange som tar privatforsøk mens de står på venteliste til forsøk hos riksen (bl a gjorde vi det på før tredje forsøk). :-)

Jeg ville ikke sagt at vi går privat. Hun jeg snakket med ble litt snurt da jeg spurte om jeg kunne gå privat i ventetiden. Vi gjorde jo allerede det, men ville sjekke ståa. Hun mente at jeg ikke burde ta opp køplass om jeg gikk privat...kjerring.

Oi da, da unngår jeg kanskje å si det ja... Vårt plass offentlig blir jo utsatt så er vel andre som får time den dagen vi skulle hatt uannsett, så da rykker vel andre uannsett frem i køen mens vi står litt på vent liksom...

Jeg ville ikke sagt at vi går privat. Hun jeg snakket med ble litt snurt da jeg spurte om jeg kunne gå privat i ventetiden. Vi gjorde jo allerede det, men ville sjekke ståa. Hun mente at jeg ikke burde ta opp køplass om jeg gikk privat...kjerring.
En som hadde stått opp på feil bein :s

Back
Topp