Oppstart torsdag 13.juni

Tiks

Forelsket i forumet
I dag har jeg vært på kontrolltime på Riksen og fått resepter. Cysten som jeg hadde i april var blitt borte av seg selv, så det ble jeg veldig glad for :-) På torsdag er jeg i gang med sprøyter / penn (Gonal F). Noen som vet om disse skal settes på eksakt samme tid hver dag?

Bra :-)
En spennende tid i møte :)

Lengter etter å bli gravid ♥

Så greit at cysten forsvant av seg selv - nesten litt luksus :P
Ang den Gonal-F'en, så trenger ikke den tas til samme tid hver dag, men jeg vil anbefale det, for når du begynner med sprøyte nummer to (cetriotide du skal bruke?) - så må den tas før klokken 12..
Masse lykke til med stikking :)

I dag har jeg vært på kontrolltime på Riksen og fått resepter. Cysten som jeg hadde i april var blitt borte av seg selv, så det ble jeg veldig glad for :) På torsdag er jeg i gang med sprøyter / penn (Gonal F). Noen som vet om disse skal settes på eksakt samme tid hver dag?

Ååå, hihi du er her også!! :D Jeg å! :D

Hehe, ja.. Skal du igang med ivf / icsi?

Jupp :) rett over sommeren, skal på forsamtale 1. juli :) :)

Så greit at cysten forsvant av seg selv - nesten litt luksus :P
Ang den Gonal-F'en, så trenger ikke den tas til samme tid hver dag, men jeg vil anbefale det, for når du begynner med sprøyte nummer to (cetriotide du skal bruke?) - så må den tas før klokken 12..
Masse lykke til med stikking :)
Mener du eggløsningssprøyta? Jeg er usikker på slaget jeg skal bruke.

Mener du eggløsningssprøyta? Jeg er usikker på slaget jeg skal bruke.

Det er vel heller den som skal passe på at el ikke kommer for tidlig.. el sprøyta er det klinikken som bestemmer når du skal ta...

Jeg har kun fått beskjed om å ta Gonal - F i 5 dager før ultralyden den 18.juni. Jeg har kort regime, så vet ikke om det har noe å si?!

Eggløsningsprøyta skal tas to dager før uttak. Så kan hende du får resept på det etter du har vært på UL å sett. Kan også hende du må på flere UL.

Jeg har hentet ut eggløsningssprøyta. Men vet ikke når jeg skal sette den. Jeg tenker på det MrsMeoh skriver. Jeg har ikke fått beskjed om å ta en sprøyte som forhindrer eggløsningen...

Det sier de når du har vært på UL.
Ring klinikken å spør de, det er det lureste. Har du ikke fått en plan?

Jeg har kun fått plan for de første fem dagene med sprøyter. Hm.. Tror jeg skal ta en telefon dit i morgen.

Jeg har kun fått plan for de første fem dagene med sprøyter. Hm.. Tror jeg skal ta en telefon dit i morgen.

Lurt :) Man kan ikke forspørre seg i en sånn prosess. :)

Første forsøket gikk jeg på puregon i 5 dager, deretter orgalutran samtidig som puregon frem til UL.

Andre forsøket gikk jeg på menopur og gonal-f samtidig.

Dette er det bare vaginalpiller.

Jeg tror det er oralgutran jeg hentet ut i går. Jeg skal sjekke det etterpå.

De hindrer at eggløsningen starter :)

Jeg har sjekket nå og jeg har hentet ut ovitrelle, ikke oralgutran. Jeg har fått en "plan", men står bare at jeg skal ta gonal f i 5 dager, så inn til blodprøve og ultralyd. Da bestemmer de sikkert hva jeg skal ta videre :-)

Back
Topp