Oppstart spes.pedhjelp

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Hadde dere noe samtale før oppstart av spesialpedagogisk hjelp fra PPT?
No skal lillemann få logoped fra neste uke og eg ønsker å vite hva hun skal fokusere på og jobbe med når hun er med han, tre timer i uken. Dette fordi eg ønsker å følge det opp hjemme og fordi eg vil ha tips selv.. Er dette noe eg kan kreve?
 
Jeg avtalte at spesialpedagogen skulle komme tidlig en dag slik at jeg fikk hilst på henne :) Det jeg har bedt om (og selvsagt fått) er en kontaktbok, her skriver spesialpedagogen hva de har gjort de timene de jobber. På den måten ser vi hva de jobber med, og hva som fungerer bra og ikke fullt så bra. Veldig greit å ha ting skriftlig, for det kan være lett å glemme ting hvis det skal formidles muntlig.
 
Man skal også få en iop( individuell oppløringsplan) slik at man får en oversikt over hva som skal jobbes med
 
Nei men har møter et par ganger i året, guttungen har hatt spesped i ca 3 år nå. På disse møtene får jeg en plan der det står hva de trener på, hva som er forbedret og hva det trengs å jobbe mer med ol :)
 
Jeg avtalte at spesialpedagogen skulle komme tidlig en dag slik at jeg fikk hilst på henne :) Det jeg har bedt om (og selvsagt fått) er en kontaktbok, her skriver spesialpedagogen hva de har gjort de timene de jobber. På den måten ser vi hva de jobber med, og hva som fungerer bra og ikke fullt så bra. Veldig greit å ha ting skriftlig, for det kan være lett å glemme ting hvis det skal formidles muntlig.

Det var en kjempe god ide med kontaktbok! I morgen logopeden observere og delta i lek med S en time, før eg skal delta på møtet med ped.leder og en annen kontakt fra PPT og logopeden. Så er godt fornøyd med det:) Vi skal også ta dette med tegn til tale håper eg.
Skal be om å få en kontaktbok i morgen=) Det er mye lettere som du sier enn å skulle huske å spørre om alt når eg henter.
 
Man skal også få en iop( individuell oppløringsplan) slik at man får en oversikt over hva som skal jobbes med

Ja IOP kommer jo etter hvert,men det er nok en stund fram i tid før ho har fått bli godt nok kjent med han til å lage den til. Så kjekt å få hilst på logoped først:) Men veldig greit med IOP for å vite hva som skal jobbes med ja :)
 
Nei men har møter et par ganger i året, guttungen har hatt spesped i ca 3 år nå. På disse møtene får jeg en plan der det står hva de trener på, hva som er forbedret og hva det trengs å jobbe mer med ol :)

Det vil jo bli sånn her fremover og at vi treffes på møter, og da er det jo greit. Men no følte eg veldig på at det skal komme en fremmed person og jobbe med han som ikke eg aner hvem er, og det liker eg ikke helt. No får eg truffet henne i morgen så da blir det jo greit å legge en plan for fremover :)
 
Det vil jo bli sånn her fremover og at vi treffes på møter, og da er det jo greit. Men no følte eg veldig på at det skal komme en fremmed person og jobbe med han som ikke eg aner hvem er, og det liker eg ikke helt. No får eg truffet henne i morgen så da blir det jo greit å legge en plan for fremover :)

Skjønner det! Jeg har alltid fått hilst på de som skal ha noe med mitt barn å gjøre, noe som føles tryggere enn hvis bare en ukjent skal ha timer som jeg ikke vet hvem er. Så forstår godt at du vil treffe henne først, gjør samarbeide mye lettere :) Lykke til! :-D
 
Takk :happy:
 
Back
Topp