Oppstart hormonbehandling. Hjelp!

Lilje1992

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Hei! Litt småstressa her.. Begynner med hormonbehandling i morgen… eller kanskje mandag?? Hjelp!

Eneste er at jeg ikke aner når syklusdag 2 er.. forrige måned spotta jeg i 3 dager, fikk 1 «vanlig» mensdag, og spotta i 1 dag…

Nå denne mnd fikk jeg rosa på papiret i går, og litt på en tampong i dag… er jeg på dag 0, eller 1 eller 2?? Og klinikken åpner ikke før 2. januar, så får ikke spurt heller! Hva skjer om jeg starter for tidlig? Eller for seint?? Skal altså starte på syklusdag 2, men med sparsommelige blødninger er det ikke lett å vite…

Vedlegg

• IMG_7867.jpeg
    IMG_7867.jpeg
    609,7 KB · Visninger: 22
Hei! Litt småstressa her.. Begynner med hormonbehandling i morgen… eller kanskje mandag?? Hjelp!

Eneste er at jeg ikke aner når syklusdag 2 er.. forrige måned spotta jeg i 3 dager, fikk 1 «vanlig» mensdag, og spotta i 1 dag…

Nå denne mnd fikk jeg rosa på papiret i går, og litt på en tampong i dag… er jeg på dag 0, eller 1 eller 2?? Og klinikken åpner ikke før 2. januar, så får ikke spurt heller! Hva skjer om jeg starter for tidlig? Eller for seint?? Skal altså starte på syklusdag 2, men med sparsommelige blødninger er det ikke lett å vite…
Jeg har PCOS og blør svært lite. Hvis det er vanlig at du blør lite, så telles første blødning som dag 1.

Jeg dobbeltsjekket med legen og dem svarte at jeg skal følge slik min syklus er. Jeg kunne ikke vente til jeg fikk ordentlig blødning, for det skjedde aldri eller så var det på slutten av min mens.

Det er stimulering for å øke follikkler du skal starte med, så da er det ikke farlig så lenge det er på starten av en ny syklus. Har du en app som sier noe om hvor du er i syklus som kan bekrefte at mens er nå? Om du venter til 3 dag du har mens, så er nok ikke det så farlig hvis du er usikker på om det er spotting eller mens

Du sier at du fikk rosa blødning. Vet du hvor du er i syklus om det ikke er mens? Kan det være festeblødning?

Jeg har PCOS og blør svært lite. Hvis det er vanlig at du blør lite, så telles første blødning som dag 1.

Jeg dobbeltsjekket med legen og dem svarte at jeg skal følge slik min syklus er. Jeg kunne ikke vente til jeg fikk ordentlig blødning, for det skjedde aldri eller så var det på slutten av min mens.

Det er stimulering for å øke follikkler du skal starte med, så da er det ikke farlig så lenge det er på starten av en ny syklus. Har du en app som sier noe om hvor du er i syklus som kan bekrefte at mens er nå? Om du venter til 3 dag du har mens, så er nok ikke det så farlig hvis du er usikker på om det er spotting eller mens
Jeg er på dag 30 i syklus (1 dag over normalen - har regelmessige sykluser på ca 29 dager). Eggløsning 15. desember, så 13 DPO. Normalt med blod, men siste to-tre menstruasjoner har vært sparsomme.

Det er nok ikke festeblødning. Tok to negative tester i dag, og er sikker på eggløsning.

Temp sank merkbart i dag, så er alle tegn på at det er mens og ikke festeblødning

Vedlegg

• IMG_7866.jpeg
    IMG_7866.jpeg
    306,9 KB · Visninger: 7
Temp sank merkbart i dag, så er alle tegn på at det er mens og ikke festeblødning
Da hadde jeg bare startet dag 2 med blødning. Men som sagt starter du på dag 3, har det ikke mye å si.

Follikklene begynner å vokse fra dag 1 i syklus og sprøytene hjelper dem med å vokse slik at flere blir større. Legen vurderer å ta dem ut når en eller fler har blir på størrelse 18 mm. Så du kan ikke gjøre så mye feil :joyful:

Har du sparsomme blødninger, så starter du bare når du tenker mens har startet. Jeg kan noen gang kun blø litt på papiret en dag. Sa det til legen og fikk til svar at da regner jeg det som dag 1 i mens og kunne starte neste dag selv om jeg ikke blødde mer. ( har aldri spottet mellom syklus)

Det samme var når jeg hadde SA. Dem trodde ikke jeg hadde det for jeg blødde for lite og ikke så mye som en kraftig mens. Veldig frustrende. Men for meg var det en kraftig mens.

Masse lykke til og bare spør om det skulle være noe mer!

Jeg har forresten gått på dem samme medisinene som deg! Hadde totalfrys etter egguttak pga for mange egg ut (fare for overstimulering, men ble heldigvis ikke overstimulert). Er nå gravid på første innsett og har flere på frys! Krysser for at dette går bra:joyful:

Back
Topp