Oppstart babysang

Smultring

Gift med forumet
Julegavene 2019
Februarlykke 2022❄️
Når begynner/begynte dere å dra på babysang med deres lille? Eventuelt når merket dere at hen var klar for det hvis dere begynte litt "for tidlig"?
 
Begynte ca 3 mnd med begge to
 
Begynte så fort det starta opp etter sommerferien (sommerbarn). Var vel ca 2,5 mnd. Bare fordi jeg hadde gode minner fra babysang med storesøster. Første tiden kanskje jeg som hadde mest utbytte (deilig komme ut å treffe litt folk). Men tok ikke lang tid før jeg merket han kjente igjen sangene og nå storkoser han seg ☺️ 8,5 mnd
 
Når begynner/begynte dere å dra på babysang med deres lille? Eventuelt når merket dere at hen var klar for det hvis dere begynte litt "for tidlig"?

Hvis man drar for tidlig for at babyen ser underholdningen er det uansett hyggelig å treffe andre mødre. :)
Jeg kommer til å dra før 3 mnd ved neste baby.
 
Når begynner/begynte dere å dra på babysang med deres lille? Eventuelt når merket dere at hen var klar for det hvis dere begynte litt "for tidlig"?

Vi begynte ved 4 måneder. Det var ikke noe tilbud om dette før da. Han elsket det :happy: Så det skal vi være med på 12 ganger frem mot sommeren, men er bare annenhver onsdag Gøy!
 
Om babyen ikke har kjempeutbytte av det, kan det likevel være godt for mor å møte andre voksne folk.

Vi prøvde fra han var 3 mnd, men min var en sånn som bare skulle bæres og bæres og bæres mens jeg gikk og gikk og gikk, så det fungerte dårlig for oss. Endte opp med å traske rundt og rundt og rundt langs kanten av rommet mens de andre sang.
 
Min er 2 måneder nå og ser at han begynner å få litt mer glede av det som skjer rundt ham, og han virker nysgjerrig på andre babyer. Og vi synger jo en del med han hjemme. Så vurderer å prøve snart. Er jo et poeng at det er hyggelig å møte andre foreldre og, som dere sier :happy: i allefall om man ikke må gå rundt og bysse hele tiden. Blir jo litt jobb å få til timingen mtp mat, bleie og søvn, men har lyst å prøve :happy::singing:
 
Min er 2 måneder nå og ser at han begynner å få litt mer glede av det som skjer rundt ham, og han virker nysgjerrig på andre babyer. Og vi synger jo en del med han hjemme. Så vurderer å prøve snart. Er jo et poeng at det er hyggelig å møte andre foreldre og, som dere sier :happy: i allefall om man ikke må gå rundt og bysse hele tiden. Blir jo litt jobb å få til timingen mtp mat, bleie og søvn, men har lyst å prøve :happy::singing:

Det går fint å gi mat under selve babysangen. De få gangene jeg fikk gått var det flere som både ammet og ga flaske :)
 
Min er 2 måneder nå og ser at han begynner å få litt mer glede av det som skjer rundt ham, og han virker nysgjerrig på andre babyer. Og vi synger jo en del med han hjemme. Så vurderer å prøve snart. Er jo et poeng at det er hyggelig å møte andre foreldre og, som dere sier :happy: i allefall om man ikke må gå rundt og bysse hele tiden. Blir jo litt jobb å få til timingen mtp mat, bleie og søvn, men har lyst å prøve :happy::singing:

har ammet mye under babysang med begge. Og bommet totalt noen ganger med at de har sovet seg gjennom det. Gått bra det og :)
 
Når begynner/begynte dere å dra på babysang med deres lille? Eventuelt når merket dere at hen var klar for det hvis dere begynte litt "for tidlig"?
Vår var klar rundt 10-11 mnd. Passet bra det. Barnet skal jo "forstå" det og. Syntes under 6 mnd er tidlig jeg da...:shy:
 
Sang for baby er vel aldri for tidlig?
Sa aldri selve musikk eller sang. Men det er ikke bare det, det er mye inntrykk for en baby på babysang. Mi var hvertfall ikke klar for det så tidlig. Og de fleste barna jeg har sett på babysang under 6 mnd har ikke koset seg
 
Sa aldri selve musikk eller sang. Men det er ikke bare det, det er mye inntrykk for en baby på babysang. Mi var hvertfall ikke klar for det så tidlig. Og de fleste barna jeg har sett på babysang under 6 mnd har ikke koset seg

Babysang er her et tilbud for babyer fra 0-1 år :p de fleste er under 10 mnd. Vært sånn begge permisjonene mine så det er nok noe helst spesielt du har opplevd med at ingen babyer under 6 mnd har trivdes på babysang. Ikke alltid min baby er glad hele salgsrunde men da trekker vi oss tilbake og finner frem bæretøy.

Så vil jeg også legge til at babysang ikke bare er den sangstunden, det er de fleste steder også kaffe/lunsj og prat sammen en time etter babysang, så det er en mulighet for sosialt samvær for foreldrene også.
Og man trenger jo ikke vente med å dra ut å gjøre noe til babyen er så stor? Blir det for mye sitter man bare litt i bakgrunnen og synger for babyen i stedet.
Jeg har hatt en urokråkebaby og hun elsker sang og musikk, men trenger å sitte i bæretøy mens vi synger om hun blir overstimulert. Men det er ikke noe problem.
 
Babysang er her et tilbud for babyer fra 0-1 år :p de fleste er under 10 mnd. Vært sånn begge permisjonene mine så det er nok noe helst spesielt du har opplevd med at ingen babyer under 6 mnd har trivdes på babysang. Ikke alltid min baby er glad hele salgsrunde men da trekker vi oss tilbake og finner frem bæretøy.

Så vil jeg også legge til at babysang ikke bare er den sangstunden, det er de fleste steder også kaffe/lunsj og prat sammen en time etter babysang, så det er en mulighet for sosialt samvær for foreldrene også.
Og man trenger jo ikke vente med å dra ut å gjøre noe til babyen er så stor? Blir det for mye sitter man bare litt i bakgrunnen og synger for babyen i stedet.
Jeg har hatt en urokråkebaby og hun elsker sang og musikk, men trenger å sitte i bæretøy mens vi synger om hun blir overstimulert. Men det er ikke noe problem.
Ja men dette var min mening, som ts spurte om. vet godt det er tilbud fra 0-1 år. Og jeg har prøvd og fant ut at 11 mnd passet oss bedre. Jeg har opplevd det med flere babyer flere ganger, og har selv prøvd under 6 mnd. Selv om det funker for deg, betyr det ikke det funker for alle. For oss passet det best slikt, og babyen forstår mer og er mer opplagt når er litt eldre.

Som jeg skrev : Men det er ikke bare det, det er mye inntrykk for en baby på babysang. Mi var hvertfall ikke klar for det så tidlig
 
Last edited:
Back
Topp