Oppskrifter!

EndeligMamma84

Blir kjent med forumet
Sensommerskattene 2023
Er det noen som sitter på noen enkle, men sunne middagsretter som ønsker å dele? Jeg har null fantasi,og har bare cravings etter junk :woot:
Ikke den beste kombinasjonen, og litt lei av de samme semi sunne rettene vi klarer å komme på :happy118
På forhånd takk frøkner :Heartred

Jeg er også litt junkete om dagen men forsøker å holde det til en minimum.
I helgen var jeg sånn, blæ til alt men så sa datteren min.. Mamma jeg vil ha sånn salatbar fra meny.
Så jeg lagde salatbuffet hjemme og det smakte så digg og jeg har spist masse grønnsaker siden.
Tok noen grillede kyllingvinger til, digg fetaost, pastaskruer og div grønt som ble så bra. Neste lunsj fylte jeg på med kokt egg og bacon.
Det jeg skal frem til er at det er noe ihvertfall jeg fort glemmer men det er så godt og lett å få i seg mye bra mat!

Lapskaus av den gode gamle sorten med ferske grønnsaker!
Makaroni, kjøtt av noe slag, grønnsakspose, en saus, ost på toppen og i ovnen for gratinering.
Jegergryte pose fra toro, ekstra grønnsaker og kjøtt i.
Kan snike inn bønner og gulrot i mye av kjøttdeig retter.

Tacolefse, salatkylling, salat du liker (jeg bruker paprika og babyspinat) og en dressing (min favoritt er av rømme, fetaost og litt sitron) - enkelt og godt og uten særlig oppvask ;)

Jeg sverger faktisk til kokeboka som heter Fattig Student - kjøpte den som et spareprosjekt på middagsmenyene i huset, men så viser det seg at de oppskriftene er heeeeelt nydelige, og sunne attpåtil! Minsten på snart 2 sluker det meste han har smakt fra de menyene med stor glede, så de fungerer like godt for de fattige studentene som for de travle småbarnsfamiliene! :)

Back
Topp