Oppskrifter på sunn og god mat? Hjelp

• Trådstarter Trådstarter ma
  • Opprettet Opprettet

ma

Flørter med forumet
Det er ikke alltid lett å finne på å lage noe sundt og godt når en fyser. Er det noen som har noen enkle, raske, gode og sunne oppskrifter? Kanskje vi kan begynne å fyse på noe "bra" i stedet for "nei- mat" ? Når jeg begynner å fyse på noe jeg ha det med en gang! Da kan det være lettere å ha noe i "bakhånd".

gåp inn på www.matprat.no der har de utrolig mye oppskrifter på masse forskjellig. Ikke at jeg er så flink til å lage mat selv, men de har mye spennende. Kanskje sunne ting som faktisk frister også!

Bare hyggelig. Vi må jo dele... Håper hvertfall du finner noe som faller i smak. Har lyst på alt som ser fargerikt ut jeg...hehehe

Jepp får storhandle litt til uka jeg da. Fårikål liker ikke jeg da. Skal hvertfall ha grillet kyllin med ovnsbakte potetbåter,fløtesaus,salat og grønnskaer til middag i dag. Det gleder jeg meg til.

Grethe Roede har mye god og sunn mat. masse grønnsaker.[:)]når du kjenner at du orker å lage mat, kan du lage mange porsoner, som du kan fryse ned. enklere å tine mat enn å lage mat nåt det røyner på som værst[X(]. hvis du har en pose knaskerøtter (små gulrøtter) i kjøleskapet til enhver tid, så har du garantert noe godt (og sunt) tilgjengelig hele tiden[:)]. de er bare helt nydelige! spiste masse da jeg var gravid for 3 år siden (svangerskapsdiabetes)[&:]. kunne ikke spise noe form for sukker (melkesukker, fruktsukker), så gulrøttene var gode å ha[:)]. spis salat hver dag, det vet vi jo alle er sunt. godt er det jo også[;)]

Det hørtes også godt ut. Og kylling er jo sunt! Spesielt godt med sopp til og.. elsker soppsauser. Det blir som sagt fløtesaus på meg...hjemmelaget, og det er skikkelig kaloribombe! Men sjelden jeg lager sånn saus da... og det er jo helg....

Mye som er godt. Blir vel pasta bolognese på meg i morra. Samboeren skal ha laks, og det liker ikke jeg.

Sandwich med mye godt i mellom! Mye salat og grønt, med skinke, ost og bacon eller med kyllingfile!

www.godfisk.no der har de mye godt, favoritten min er pasta al salmone, men jeg steker laksen istede for å dampe den.

Back
Topp