Oppskrifter på sunn middag, ukesutfordring uke 2

Mandag : laks og wokgrønnsaker

Ta 1 / 2 ss olje i stekepannen og legg over 500 g laks . La dette steke på middels varme ca 30 minutter .

Ha en 1 ss olje i wokpannen og når det freser , putt i 3 gulrøtter i små biter . Jeg lar dem surre tilsammen 20 minutter . Etterhvert ha i 2 sjampinjonger , 1 / 2 squash , og 1 løk . La alt dette surre . På slutten ha over 2 never med spinat .

Krydder etter smak . Hadde over chili , hvitløk , ingefær , koriander og pepper .

Helt til slutt hadde jeg over 2 ss matyoghurt over grønnsakene og rørte det godt i og varmet det noen minutter .

Dette blir ca 3 porsjoner og 416 kalorier til hver porsjon .
 
Kyllingfile med kokt basmatiris med lett bearnaissaus
 
Middag tirsdag:

Koteletter med ris og grønnsaker.

Brun koteletter i stekepannen
Kutt opp løk, vårløk, gulrøtter, squash og brokkoli.
Ha grønnsakerne i ildfast form sammen med hakkede tomater, legg kotelettene over.
Stekes på 200grader i 20-30 min.
Server med fullkornsris :)
 
Tirsdag:

Proteinpannekaker (oppskrift fra fitnessbloggen.no) med hjemmelaget usøtet syltetøy
 
Tirsdag:
Ovnsbakt fisk på grønnsakseng.
Smører hjemmelaget pesto på seifileten og surrer spekeskinke rundt fisken. Grønnsaker var gulrot, potet, selleri, vårløk og squash. Du kan variere både fisk og grønnsaker.
Bakes i ovnen på 175 grader i ca 20 min.
Pesto:
En basilikumplante
Ristede pinjekjerner
Parmesan
Hvitløk
Olivenolje
 
Sushi, men lagde ikke selv... Er jo sunn middag så det teller vel som poeng?
Står vel spesifisert at det skal være hjemmelaget i tråden, men det er lag blå som styrer utfordringen.
 
Kyllingklubber med salat.

Råe kyllingklubber krydres etter smak, inn i ovnen på 200grader i 30min :)

Serveres med salat som dere liker :)
 
Mandag: hjemmelaget taco med agurk, paprika og isberg. En dert rømme på toppen.

Tirsdag: laksefilet med diverse grønnsaker og litt rømme.
 
Tirsdag: Kyllingfilet med ris og salat. Saus til de andre, soyasaus på min ris:)
 
Middag onsdag:

Svinewok. Strimla svinekjøtt med mye piffi, og en hel mye ferske grønnsaker :)
Og fullkornsris til.
 
TUNFISKSALAT MED PASTA

Koker pastaskruer.

Skjærer opp vanlig grønn salat av isberg, tomat, paprika, agurk, (vår)løk og sukkererter.

Renner av vannet av en boks med tunfisk. Blander den tørre tunfisken med litt olje/marinade fra en boks fetasnack, pluss et par fedd hvitløk, salt, pepper, chilipulver og evt litt krydderurter (Smak til så det blir salt nok). Dette blandes sammen til en slags "grøt". Når pasten er kokt og avkjølt marineres den med tunfiskmølja :p
(Høres forferdelig ut når jeg skriver det sånn, men det er faktisk veldig godt.)

Pasta, salat og fetaost blandes. Strø lettsaltede, ristede gresskarkjerner over salaten ved servering. Her er det såpass mye smak, så jeg trenger ingen dressing. Holder i massevis med olja fra fetaostpakken.
 
Back
Topp