De er 70x70 cm, så det er vel de største jeg har funnet tror jeg. Er de som har vært i "alle" år føler jeg, rett og slett gode gammeldagse flanellskluter
(de heter vel flanellsbleier på Sparkjøp hvis jeg ikke husker feil). Bedre enn de tynne gazklutene man får andre steder i hvertfall
Og beklager avsporingen, nå handlet dette plutselig om helt andre ting enn oppskrifter
Men for å ikke ha et helt meningsløst innlegg, så kan jeg i samme slengen anbefale mandelgrøt til de som ikke tåler havregrøt.
Jeg har slitt så lenge med å finne noe som funker til frokost og lunsj, og som ikke er knekkebrød. SÅ lei av knekkebrød. Men på morgenen tåler jeg ikke ren havregrøt pga mengden karbohydrater.
50 gr. mandelmel (jeg hadde ikke ferdigkjøpt, så jeg lagde selv i foodprosessoren)
2-3 dl valgfri melk
1/4 ts salt
Valgfri søtning (jeg brukte Sukrin Gold, men i oppskriften var det blant annet anbefalt Sukrin+
Valgfri topping, funker med alt fra bær og hakkede nøtter til kanel, sukrin og smørøye
Kokes opp og tykner etterhvert. Kan minne om semulegrynsgrøt eller havregrøt med finmalt havregryn. Fikk i hvert fall dekket grøt-lysten og det mettet godt