Oppskrifter! :D

Heidi:)

Glad i forumet
Ja.. jeg tenkte vi kunne ha en oppskrift-tråd inne på forumet her :) Oppi alle babytankene, bekymringere , forventningene og all geden :) Jeg vet ikke om fler er som meg, men jeg elsker å bake/lage mat..og synes det er spennende med nye oppsrkifter! :) Her kan vi slenge inn kakeoppskrifter, middagstips, smoothie osv.. kjør på :D

Lage mat, bake osv.. åååå det er GØY.. Elsker å stå på kjøkkenet å lage mat til middagsgjester.. og ikke minst bake.

Har masse oppskrifter. Når formen min er bedre og jeg kan begynne å spise litt mer igjen så skal jeg så absolutt dele oppskrifter på det jeg lager. :o)

Kan jo også dele oppskrifter selv om jeg ikke lager noe hvis det er ønskelig :o) Har en bok der jeg skriver ned oppskrifter jeg får fra venner og familie :o)

Jaaa... sleng ut oppskrifter når du er blitt bedre! :D ååå..elsker nye tips og oppskrifter :D Skjønner godt at mat ,baking og oppskrifter kanskje ikke er det som er mest fristende å tenke på når man ikke er helt i form, og matlysten ikke er helt på topp hehe.. Blitt litt bedre vel?

Er ikke nurket i magen som gjør meg dårlig, er det pukkverket, så jobber hardt med å holde på maten. Kroppen vil ikke ha så mye, så jeg har funnet ut at det å sitte helt i ro i 20-30min etter matinntak hjelper for å holde på maten. Jeg skal finne oppskriftboka å skrive ned noen oppskrifter så du kan få :-) det kan jeg alltids klare, selv om mat ikke frister stort. Men blir ikke med bilder osv da.. :-)

Baked doughnuts 20stk (tid sammenlagt ca 1,5t) * 3,2dl lunken melk * 50g fersk gjær * 30g smeltet smør * 150g sukker * 1ss vanilje ekstrakt * 1/2ts kanel * 1/8ts salt * 2 egg * 625g mel * varm smør og melk i micro i ca 1min, hell smøret i kjøkkenmaskinbollen sammen med fersk gjær. * når gjæret er oppløst tilsettes sukker, egg, kanel, vanile ekstrakt og salt, rør dette godt sammen med en sleiv. * rør inn melet og fest deigkroken på kjøkkenmaskinen, elt deigen til den slipper bollen. * legg deigen dekket med litt mel på kjøkkenbenken, jobb med den helt til den er formet som et ball. * smør en bolle inn med smør eller olje, legg deigen oppi og dekk til med et kjøkkenhåndkle og la deigen hvile i minst en time eller til den har hevet seg til dobbel str. * kjevle deigen flat til ca 1-2cm tykkelse, trykk ut sirkler (cookie cutter, kopp,glass) * legg de på en bakeplate og trykk ut en mindre sirkel i midten, legg et rent kjøkken hånkle over og la de heve i ca 45min til. *når de er hevet, puttes de inn i ferdig oppvarmet ovn på 190grader i ca 8minutter (midt i ovnen) Glasur kan være alt fra kanel og sukker, smeltet sjokolade eller melis i forskjellige farger med div dryss over :-) Lykke til

Maryland cookies * 100g smør * 135g sukker * 1 egg * 150g hvetemel * 1 1/2ts bakepulver * 1ts vaniljesukker * 75g hakkedemandler * 60g hakked kokesjokolade *smør og sukker røres hvitt * rør egget godt inn * tilsett resten * formes med småtopper på en bakebrett med ts * 180grader midt i ovnen i ca 12min :-)

Brytebrød med soltørkedetomater, hvitløk og basilikum * 3dl lunket vann * 25g gjær * 1ts salt * 450-500g hvetemel * ca 10 soltørket tomater (hakket) * ca 1/2 kinesisk hvitløk (finhakket) * en neve frisk basilikum (hakket) * 1/2 dl oliven olje * maldonsalt Ha i alle ingrediensene (hold tilbake ca 50-100g av melet) kjør det i kjøkkenmaskinen sakte.juster med mel etterhvert og øk farten til du får en smidig deig som slipper bollen. La deigen heve i minimun 30min (helst 1t) Bland sammen hvitløk, tomater, olje og basilikum. Kjevle ut deigen som en pizza deig/skillingsbolledeig. Fordel blandingen og rull sammen. Sett billene i en rund form (eplekakeform) kledd i bakepapir og la det være litt mellomrom mellom bollene. La den heve til dobbel str. Ringle litt olivenolje og strø over maldonsalt. Stekes på 220grader i 25-30min på nederste rille i ovnen. Avkjøl på rist :-)

Æææææ 
Oppskrifteer! *elsk* De kjeksene skal jeg virkelig prøve ut så fort jeg orker dra meg i butikken og komme meg til bakebollen!!... Skal få lagt ut litt oppskrifter her etter hvert jeg og! 
Har mest kakeoppskrifter jeg da.. hihi..er en kakemoms 

Åhh , herlig! Har funnet masse fine oppskrifter på passion4baking.no vært der?? Hvis ikke anbefaler jeg STERKT å ta en titt der ;)

Ååå, da så :) Kjøpt boken hennes og jeg! Er så mange fine oppskrifter..bare synd noen inneholder ingredienser som er vanskelig å få tak i..

Back
Topp