Oppskrifter babymat

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Her kan vi legge inn oppskriftene vi bruker. :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Avocadomos

1 avocado
1 banan
1ss olje
1 skje MME-pulver el. Grøtpulver

Avocadomos

1 avocado
1 banan
1ss olje
1 skje MME-pulver el. Grøtpulver

Takk! Var akkurat på utkikk etter en oppskrift på noe jeg kunne blande med avokado, for kun avokadoen fallt IKKE i smak i dag... Det endte til slutt med at hun i tillegg svelget feil, slik at det ble litt ubehagelig en periode. Men når du skriver 1 skje mme eller grøt- mener du da at kun pulveret skal røres sammen de andre ingred., eller skal pulveret være rørt ut i vann først?

Takk! Var akkurat på utkikk etter en oppskrift på noe jeg kunne blande med avokado, for kun avokadoen fallt IKKE i smak i dag... Det endte til slutt med at hun i tillegg svelget feil, slik at det ble litt ubehagelig en periode. Men når du skriver 1 skje mme eller grøt- mener du da at kun pulveret skal røres sammen de andre ingred., eller skal pulveret være rørt ut i vann først?
Kun pulver. :)

Spaghetti bolognese
Til 4 porsjoner

150 gr kjøtt (f.eks. karbonadedeig)
150 gr fullkornpasta
1 liten løk
2 fedd hvitløk
1 liten gulrot
3 store tomater
Ca 1ss smør el olje
Ca 1ss basilikum

1377163251359.jpg

Lurer på å prøve avacado til kvelden, får grøt men gaper fremdeles når det er tomt, å får flaske noen timer senere, da han våkner. Men hva kan jeg gi til kvelden? Hva er godt sammen med avacado dA? For er vel ikke så lurt med banan da:p

Lurer på å prøve avacado til kvelden, får grøt men gaper fremdeles når det er tomt, å får flaske noen timer senere, da han våkner. Men hva kan jeg gi til kvelden? Hva er godt sammen med avacado dA? For er vel ikke så lurt med banan da:p
Aldri hørt om noen som blir hypre av banan, hvis det var det du mente?
E fikk avocadomix i grøten sin i går kveld. Eneste problemet var at han faktisk overspiste, så halvparten kom opp igjen.

Aldri hørt om noen som blir hypre av banan, hvis det var det du mente?
E fikk avocadomix i grøten sin i går kveld. Eneste problemet var at han faktisk overspiste, så halvparten kom opp igjen.

nei eg har ikke hørt det jeg heller, har bare lest atoll sier ikke gi banan til kvelden, så da kan jeg ta avacado og banan og mose det sammen? Og gi det til kvelden?

nei eg har ikke hørt det jeg heller, har bare lest atoll sier ikke gi banan til kvelden, så da kan jeg ta avacado og banan og mose det sammen? Og gi det til kvelden?

Funket finfint her, i hvert fall! Hadde det ikke vært for at han spydde opp mesteparten av maten siden han var over-stuffet hadde han nok sovet hele natten (når han først sovna, that is). Det er leeeeenge siden sist!
Jeg blandet to terninger oppi grøten hans, men kun avocadomixen skal visst være godt nok som kveldsmat, bare i større porsjoner.
Lurt med litt ekstra fett oppi (usaltet smør eller rapsolje, f.eks.) siden disse småtassene trenger masse fett, og da får det en bedre konsistens.

Funket finfint her, i hvert fall! Hadde det ikke vært for at han spydde opp mesteparten av maten siden han var over-stuffet hadde han nok sovet hele natten (når han først sovna, that is). Det er leeeeenge siden sist!
Jeg blandet to terninger oppi grøten hans, men kun avocadomixen skal visst være godt nok som kveldsmat, bare i større porsjoner.
Lurt med litt ekstra fett oppi (usaltet smør eller rapsolje, f.eks.) siden disse småtassene trenger masse fett, og da får det en bedre konsistens.

ok, avacado i grøten? Prøve det da kanskje

Det som er med banan er at det får blodsukkeret til å stige raskt, for så å synke raskt igjen. Mye raske karbohydrater! Da kan man risikere at de våkner opp igjen mye tidligere, pga at blodsukkeret jo er med på å styre sultfølelse. Derfor sier de at hvis man ønsker at barnet skal sove lenge og godt bør man gi noe som gir jevnt blodsukker i stede, som eks avocado :)

Men alle trenger jo ikke reagere på det! Må vell nesten prøve seg frem! Hvis du gir banan og opplever at han våkner tidlig, så er det kanskje en grunn.

Feks kan jeg drikke kaffe når tid som helst på dagen og glatt få sove, mens kjæresten helst ikke bør drikke etter kl 18 for da blir det krøll på søvnen hans. Så vi er alle forskjellige :)

❤25/2-13❤

Idag har jeg laget aprikosmos. Oppskrift: kok aprikos og mos ;) gi gjerne resten av kokevannet som saft. Får fart på magen.

Når du skriver to terninger..regner med det er fra sånn isbitbrett terninger? Hvor har du kjøpt dem? Føler alle er så små....

Back
Topp