oppskrift på tvillinger!! :)

jannelille

Forelsket i forumet
av en eller annen grunn har jeg alltid ønsket meg tvillinger,hvet ikke hvorfor men har hatt den drømmen siden jeg var lita jente[:)] så jenter å tvilling mammaer frem med tips,erfaringer og kjærringråd[:)] [;)] har ikke planer om baby enda da men ivertfall innen 2 år[:)]

Regner med at du tuller når du ber om en oppskrift på tvillinger - det finnes selvsagt ikke noe sånt. Tvillinger kommer som regel av arvelighet (tvillinger i slekta), av befruktningsfremmende medisin (som pergo), eller av at man driver med kunstig befruktning.

Så forresten en "bruksanvisning" på siden her, for hvordan man får gutter eller jenter. Kanskje, om du lar mannen din drikke varm kaffe i badekaret mens du smører inn underlivet ditt med eddik og natron.. da skal du få en gutt og en jente[;)][:D]

Tvillinger hørets morsomt ut :) Men etter at jeg fikk Jenny hørets det også slitsomt ut, hehe.
Men skal ikke dette være veldig arvelig? Nen i familien din som har det?
Eller har jeg desverre ingen råd til deg.

Du kan få arven min.. Jeg har aldeles ikke lysst på tvillinger!

he he he ja hvet det ikke er noen oppskrift men er jo lov å prøve da[;)][:D] he he he.. bror min skulle egentlig vært tvilling men mamma mistet den ene i svangerskapet, å farmor til sambo er tvilling... kan jo håpe da[:)]

Ei jente her jeg bor fikk tvillinger da hun var 18, nå 3 år senere venter hun jaggu et tvillingpar til det må være slitsomt det når de kommer... men et par er lelt iorden[:D]

Jeg er gravid med tvillinger, men vi vet ikke hvordan vi fikk det til da.. Ingen av oss har det i næmeste familie, ikke gikk jeg på pergo og de ble unnfanget på "vanlig" måte.. Da jordmor fortalte at det var to, fikk jeg sjokk og utbrøt: Hvem sin feil er det da? I følge jordmor kunne vi ikke "skylde" på noen av oss, det bare er sånn.. Gleder oss veldig til å få to nå da![:D]

[:D][:D][:D]

Hørte av ei at det skal funke å ta b-vitaminer. Det skulle visst øke sjansen for tvillinger!

Vi fikk det til uten å ha tvillinger i familien og på ren naturlig måte!

ORIGINAL: Wibe^

Hørte av ei at det skal funke å ta b-vitaminer. Det skulle visst øke sjansen for tvillinger!

Folat, som alle prøvere anbefales å ta (ja, det er et b-vitamin) øker risikoen for tvillinger ja.

Jeg bruker bevisst ordet risiko, fra legehold er nemlig ette noe som gir grunn til bekymring. Det ønskes ikke flere tvillingsvangerskap. Tvillingsvangerskap er risikosvangerskzp der risikoen for at noe går galt med moren eller ett/begge barna er mye større enn om der bare er et barn. Dette er også årsaken til at man flere plasser ikke setter inn mer enn ett egg ved prøverørsvangerskap, fordi man er blitt så "flink" til dette at å sette inn to gir meget stor risiko for tvillinger.

Men jeg tar nå vitaminpiller med anbefalt folatdose likevel. Tror ikke jeg får tvillinger av den grunn. Ville blitt glad om jeg fikk det, som mange andre har jeg en "romantifisert" forestilling om hvordan det er å få tvillinger. Men langt inni meg vet jeg at en om gangen er best... Og skulle jeg klare å bli gravid i det hele tatt ville jeg vært fornøyd egentlig :)

ORIGINAL: Cecci85

det hadde ikke noe med brusepulver å gjøre vel[8D]
ORIGINAL: pebbles

Jeg er gravid med tvillinger, men vi vet ikke hvordan vi fikk det til da.. Ingen av oss har det i næmeste familie, ikke gikk jeg på pergo og de ble unnfanget på "vanlig" måte.. Da jordmor fortalte at det var to, fikk jeg sjokk og utbrøt: Hvem sin feil er det da? I følge jordmor kunne vi ikke "skylde" på noen av oss, det bare er sånn.. Gleder oss veldig til å få to nå da![:D]

Vet jeg er blond, men jeg tok ikke den jeg altså.. [:D][:D]Forklar er du snill..

Søstera mi fikk tvillinger men hun gikk på Pergo.
Venninna mi fikk tvillinger og søstera hennes fikk også tvillinger, men de hadde det i genene [:D]

jeg skal ha tvillinger, men ingen i familien som har fått det, og de ble laget på naturlig måte, mens vi pusset opp badet, ikke tok jeg folat heller. men spiste mye junk food den perioden siden hele leiligheten så ut som en slagmark[:D] så virker som det ofte bare er tilfeldigheter

lurer på det samme...

Det å ønske seg tvillinger er ingen grunn for å få pergo. De som får pergo (hormonbeh som stabiliserer syklusen) har slitt lenge med å få barn pga uteblitt eggløsning. Så dere må nok bare lukke øynene og håpe på det beste![:D]

Back
Topp