Oppskrift på tacokrydder?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Vanskelig å lage? Har hørt om det men kjenner ingen som har laget selv..og hvordan smaker det sammenliket med det ferdig kjøpte på butikken? :)

Bruker denne:
1 ss paprika • 2 ts pepper malt • 1 1/2 ss oregano • 1 1/2 ss cumin • 1 1/2ss løkpulver • 1 ts hvitløkspulver • 1 ts chilli hot malt • 1 ss salt :)

Smaker veldig likt den du kjøper uten alt fettet :)

Bruker denne:
1 ss paprika • 2 ts pepper malt • 1 1/2 ss oregano • 1 1/2 ss cumin • 1 1/2ss løkpulver • 1 ts hvitløkspulver • 1 ts chilli hot malt • 1 ss salt :)

Denne bruker jeg og (dropper saltet), men syns kjøpt er bedre. :P Vet ikke hva jeg gjorde annerledes, men igår smakte det mye bedre enn før, da. Jeg måler ikke nøyaktig, så kanskje derfor. ;) Og så må det sies at jeg er så godt vant til den kjøpte, så er vel en vanesak med hjemmelaget.

Denne bruker jeg og (dropper saltet), men syns kjøpt er bedre. :P Vet ikke hva jeg gjorde annerledes, men igår smakte det mye bedre enn før, da. Jeg måler ikke nøyaktig, så kanskje derfor. ;) Og så må det sies at jeg er så godt vant til den kjøpte, så er vel en vanesak med hjemmelaget.
Masse spisskummen må du ha.

Jeg mener min er 4 ts spisskummen, 2 ts koriander, 2 ts papirka og 1-2 ts chili, litt pepper og 1 ts hvitløkskrydder. Og salt. Siden vi bruker kjøttdeig uten salt har vi litt salt.

Jeg har en tendens til p ta for mye chili, da liker ikke ungene det

Masse spisskummen må du ha.

Jeg mener min er 4 ts spisskummen, 2 ts koriander, 2 ts papirka og 1-2 ts chili, litt pepper og 1 ts hvitløkskrydder. Og salt. Siden vi bruker kjøttdeig uten salt har vi litt salt.

Jeg har en tendens til p ta for mye chili, da liker ikke ungene det

Ja, jeg har måttet ha i litt ekstra spisskummen ellers blir den for tam. ;) Jeg har en på 11 måneder, straks 1 år, som spiser med oss, så da kutter jeg ut saltet. :) Bruker veldig lite salt ellers også, så det savner jeg ikke så mye.

Back
Topp