oppskrift på rørte jordbær?

februarbaby14

Flørter med forumet
Noen som har en lett oppskrift på rørte jordbær?

Rørte jordbær
Del bærene i fire og legg dem lagvis med sukker i en bolle. Smak deg frem når det gjelder hvor mye sukker du skal bruke. Rør.

Syltetøyet holder seg ikke mer enn et par dager, så hvis du lager mye, bør det fryses.

http://www.aktivioslo.no/jordbaer.php

Så rart, her står sambo å rører!
1. Del bæra
2. Tilsett JAM frysepulver (forhold bær og sukker står på JAM pakka)
3. Sukker etter ønske (vi bruker mindre enn det som står på JAM pakka)
4. Rør og frys med en gang!

takk takk :) vi får prøve så blir det sikkert godt til slutt ;)

nam, det er kjempegodt! Laget for noen dager siden, ble veldig godt! Jeg brukte faktisk blenderen jeg da, for å knuse bærne.. da ble den helt klumpfri og god! :) Jeg brukte halve vekta av bæra på sukkeret.. altså, 1 kg bær, 500 g sukker... pluss JAM da! Myyye sukker, men ble nydelig! :) Man må unne seg litt ekstra nå så ;)

jeg pleier å kjøpe jordbær og røre hver uke..  Da deler jeg bare bærene i biter og har dem oppi en bolle.. Så strør jeg sukker over og blander.. lar det hele stå littegranne, før jeg bruker gaffel og rører og klemmer ut bærene [:D]

Bare prøver meg frem med sukkermenden [:)] på høsten pleier jeg å hamstre MASSE jordbær og lage mange porsjoner og fryse ned.. da bruker jeg JAM frysepulver. Ikke hvis jeg ikke skal fryse det ned!

ORIGINAL: MonicaM

Så rart, her står sambo å rører!
1. Del bæra
2. Tilsett JAM frysepulver (forhold bær og sukker står på JAM pakka)
3. Sukker etter ønske (vi bruker mindre enn det som står på JAM pakka)
4. Rør og frys med en gang!

Sånn jeg lager det og. Har hatt masse jordbær i hagen i år, så har rørt og fryst ned en del... samt at jeg har spist og spist.... NAM!!! [:D]

Kjekt å ha litt til vinteren og [:D][:D][:D]

ORIGINAL: *Babymaker*

jeg bare rører og knuser bærene litt med gaffel og smaker til med sukker jeg [:D] har aldri laget mye og fryset ned da, hva gjør JAM frysepulveret egentlig?? er det for at det skal holde seg bedre og lenger ved frysing?

Akkurat sånn som meg du da [:D] JAM er hvis man skal fryse det.. tror bare det gjør det det blir litt tykkere.. og sikkert fordi det skal holde lengre??

Back
Topp