Oppskrift på pølsegrateng/pølseform

Smurfie

Forelsket i forumet
Jeg er så glad i pølse og potemos *flaut*. Men det blir litt ensformig i lengden (spiser det ikke hver uke altså!).

Har noen en god oppskrift på pølsegrateng/pølseform, eller annet man kan gjøre med pølse og mos?

Vi lager pølse og potetmos gryte da... Potetmos med ett par egg i en ildfast form, tomatsaus av noe slag oppå, hakket løk om dere liker det, pølser i skiver, ost på toppen - gratinerer i ovnen :)

Jeg lager bare hvit saus og har pølser og makaroni oppi og over i ildfast form med ost oppå. I det siste har jeg hatt et par egg i sausen, da blir gratengen luftigere:) også kan man ha i det man vil av grønnsaker:) jeg liker å ha de ved siden av da.

Jeg lager bare hvit saus og har pølser og makaroni oppi og over i ildfast form med ost oppå. I det siste har jeg hatt et par egg i sausen, da blir gratengen luftigere:) også kan man ha i det man vil av grønnsaker:) jeg liker å ha de ved siden av da.

Jeg bruker ett par eggeplommer i sausen, også pisker jeg eggehviten til den er luftig, og vender inn o gratengen - dette gjør den ekstra luftig :)

JEg blander i amerikansk blanding i potetmosen sammen med pølser inn i ovnen med ost på toppen.

Lag potetmos med etpar moste hvitløksfedd. Skjær ost i terninger og vend inn, og ha i en ildfast form og inn i ovnen. Stek pølser på stekepannen og yum :P

Men ellers tar je Sopps pastasaus og blander med oppskjærte pølser og kokt pasta, ost på toppen og inn i ovnen. Med hvitløksbrøs :)

Pølse, makaroni, løk, gulrot, brokkoli, mais, potet, purreløk. Hvit saus med et par egg. Litt malt muskatnøtt. :)

Koker makaroni, grillpølser/tykkpølser i små biter og tykk hvitsaus, blander det sammen og har det i en ildfast form, legger skiver med ost som lokk over og steker i ovnen på 220 grader til osten er blitt gylden :)

Vår pølsegrateng består av hvit saus, oppskjærte pølser, macaroni, brokkoli, blomkål og ost også strør jeg over bacon stekt i panna når jeg tar gratengen ut av ovnen :) Stor favoritt til både liten og stor her i hus :)

Vi tar pølser og mos i en ildfast ovn med ost oppå og i ovnen til osten er smeltet. Veldig enkelt og godt. Og ikke så mye styr på stressende dager

ImageUploadedByBV Forum1452370623.491436.jpg
Da var pølsegratengen min akkurat kommet ut av ovnen :) tenkte det kunne være greit å ha liggende i fryseren til barseltiden :)
1pk gilde grillpølser i skiver
3/4 pk ferdig kokt makaroni
Og hjemmelaget hvitsaus
Blandet sammen, la på osteskiver, inn i stekovnen på 230grader i 20min
:)

Back
Topp