Oppskrift på oreokake

Hatai

Elsker forumet
Mye kakemas fra meg nå...[8D]
Men fikk så lyst å prøve meg på oreokake... Noen som har en god oppskrift?

Har det og jeg hihi, jeg er en ekte kakemoms [:D][:D] :

Denne er veldig lettvint, men smaker minst like godt som den som tar 2 dager å lage [:)]

Ingredienser  

1 pk. Philadelphia Classic (200 gr.)
1 liten boks kremfløte (3,3 dl.)
2,5 dl. melis
450 gr. Oreokjeks (fire esker holder)
100 gr. smeltet smør
2,5 ss. sukker
1 pose sjokolademousse
Melk til sjokolademoussen

Slik gjør du

Legg 100 gr. av Oreokjeksene for seg i ei skål og brekk de grovt opp i småbiter. Putt resten av kjeksene i en pose, og smuldre de godt opp til det blir bare smuler igjen av dem.
Smelt smør og hell over smulene i en bolle. Bland dette godt sammen, så godt at det kan smøres ut i ei springform på 24 cm. i diameter.
Bland kremost og melis med en mixer til det blir en luftig og kremete masse. Mix krem av kremfløten med sukkeret og rør halvparten av kremen inn i ostemassen.
Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av de brekte kjeksbitene du har satt til side (50 gr.).
Sett deretter kaken i kjøleskapet i 30 minutter.

Lag sjokolademoussen som anvist på pakken og rør inn de siste kjeksbitene. Smør moussen over kaken og sett i kjøleskapet ytterligere 1 time.
Legg så et lag med krem over moussen tilslutt, og pynt evt. med flere brekte kakebiter, smeltet sjokolade eller et mønster med sjokoladesaus.

Kaken blir best om den får stå kaldt til dagen etter før den serveres.

Kos deg [:D]

Tuuuusen takk [:D]

Kjekt med en kake som ikke trenger å steke [;)]

Mmmm... den hørtes bare helt nydelig ut [:)] Nå vet jeg hva Daniel skal få på ett-årsdagen neste uke... (hvis det er noe igjen etter at jeg har forsynt meg [8D])

Jeg bruker samme oppskrift og den er bare helt herlig!!!! Eneste er at jeg sløyfer sukker i kremen og bruker to pakker med dots i stedenfor oreo-kjeks. Er billigere[8D] Heia studentene[8D]

Jeg har bakt oreo iskake et par ganger. SINNSYYYYKT GOD, dritenkel og får mye skryt av den [:)][:)]

ORIGINAL: Reea

Jeg har bakt oreo iskake et par ganger. SINNSYYYYKT GOD, dritenkel og får mye skryt av den [:)][:)]

Sleng ut oppskrift [:D]

Har stjelt oppskrift fra "detsoteliv.no".. Den er farlig god, og slipper å ta opp halve kjøleskapet. [:D][:D]

Ingredienser:

Bunn:
20 stk Oreokjeks
50 g smør

Is:
4 eggeplommer
100 g sukker
3 dl kremfløte
1 vaniljestang
6 stk Oreokjeks

Pynt:
6 stk Oreokjeks

Fremgangsmåte:

Ha 20 stk Oreokjeks i en food processor sammen med mykt smør. Kjør på full hastighet til en jevn masse.

Trykk kjeksmassen i bunnen på en rund form (24 cm i diameter). (Det er ikke nødvendig å smøre eller å ha bakepapir i bunnen av formen.) Sett i kjøleskapet i 30 min.

Pisk eggeplommer og sukker luftig. Splitt opp vaniljestangen på langs (pass på at du kjøper en myk vaniljestang) og skrap ut så mye du klarer av de svarte frøene på innsiden av stangen. Rør disse frøene inn i eggedosisen (du vil se at eggedosisen blir svartprikkete). Pisk kremfløten til luftig krem og vend inn i eggemassen. Bruk en stålvisp, slik at alt blir luftig og jevnt blandet.

Grovhakk Oreokjeksene.

Hell halvparten av isblandingen i formen. Fordel over halvparten av de grovt hakkede Oreokjeksene. Hell over resten av isblandingen. Pynt med resten av de hakkede Oreokjeksene. Sett formen i fryseren til isen har stivnet.

Ta kaken ut av formen ca 15-20 min før servering.

Har dere noe i bunnen på kakeformen? Er kaka lett å få ut av formen når den er ferdig? Hehe... Mye rert man lurer på...Men ser bare for meg at jeg ødelegger hele kaka når jeg skal ha den fra forma og over på kakefat...[:D]

Jeg lagde Tøtta sin oreokake nå til helga,og den var suuuuuuupergod!!!! Mye skryt av den ja[:)][:)]

Jeg turte ikke å ta den ut av rundforma jeg,var også redd for at den skulle falle fra hverandre...Så da serverte jeg den likegodt som den var i forma[:D]

Og den skal lages flere ganger assa!!

hm,,,sånn fancy kakeform har jo ikke jeg [8D] Får se om jeg bare får la den stå på kakeformbunnen og sette hele greia på kakefat [:D] Lol

ORIGINAL: Mildrun

Jeg lagde Tøtta sin oreokake nå til helga,og den var suuuuuuupergod!!!! Mye skryt av den ja[:)][:)]

Jeg turte ikke å ta den ut av rundforma jeg,var også redd for at den skulle falle fra hverandre...Så da serverte jeg den likegodt som den var i forma[:D]

Hvor finkorna va kjeksen? smuldra du den i pose for hånd?

ORIGINAL: Hatai

Har aldri lagd sånn kake før,så jeg ble litt usikker på hvor mye jeg skulle[&:]
Men hadde de i en pose og slo litt hardt..De var ikke helt sånn finsmuldret,kanskje en kan buke hammer[;)]

ORIGINAL: Bambling

ORIGINAL: Hatai

Har aldri lagd sånn kake før,så jeg ble litt usikker på hvor mye jeg skulle[&:]
Men hadde de i en pose og slo litt hardt..De var ikke helt sånn finsmuldret,kanskje en kan buke hammer[;)]

Svarer igjen jeg, uten å bli spurt ([8D]):
Jeg kjører i foodprocessoren, men husker gubben slo løs på poser med oreo-kjeks med en kjevle før vi fikk oss foodprocessor! [:D]
Om de er heeelt finmalt eller litt klumpete har egentlig ganske lite å si [:)]

Oki [:)] Takk for svar[:D] Har nemlig satt igang her og syns bunnen ble litt småklumpete[;)] Men om det ikke gjør no så er det jo greit [8D]

Jeg bruker å legge kjeksene i plastposer (dobbel, så det ikke blir hull) og så finner jeg fram kjevla og dæljer i vei... [:D] Ser for meg det mennesket som går meg mest på nærvene, så det blir skikkelig kraft i slagene. Men det gjør ingenting om kjeksen blir litt små-kornete, bunnen blir ikke har uansett [:)]

Nå er kaka ferdig. Bare pynten igjen og den fikser jeg i mårra. Så nå er det bare å vente i spenning å høre om gjestene liker kaka [:)] Ikke så mange av dem som har smakt oreo kake før. Så blir det mer kakebaking i morgen [:D]

Back
Topp