Oppskrift på lavkarbobrød

*Ainamedbaby

Glad i forumet
Kan anbefale dette brødet hvis dere skal gå ned i vekt, funka kjempefint for meg. ( Til opplysning så spiser jeg ikke dette brødet nå når jeg er gravid)

Brød med linfrø

Lag en jevn masse med stavmikser av:
5 egg
1 berger cottage cheese
1 dl rapsolje

Tilsett:
4 dl kruskakli
1,5 dl havrekli
3 ts bakepulver
2 ts urtesalt
2 ts fiberhusk (helsekost)
2 ts johannesbrødkjernemel (helsekost)
0,5 dl solsikkefrø
1,5 dl linfrø

1. Lå røra stå i ca 15 minutter.
2. Overfør deigen til en brødform dekket med bakepapir og stek ved 180 grader i 1 time
3. Etterstek brødet på rist uten formen ( bruk papiret til å få brødet ut av formen) i ca 20 minutter (180 grader)
4. Avkjøl på rist

Passer godt til hverdags og i matpakker.

Det er ikke mye du spiser, du blir fort mett av 1 skive.

da e den skrevet ned [:)]
takk..[:)]

ORIGINAL: Ju9ta

da e den skrevet ned [:)]
takk..[:)]

Bare hyggelig!!!

vet du tilfeldigvis hvor mange karbohydrater det er i brødet?

ORIGINAL: et_lite_vesen

Hmmm, den har jeg ikke smakt, men nå vet jeg ikke om jeg tør å vike unna det andre brødet mitt. Det er såååå godt!

Kan vi få oppskrift på dette også? Greit å ha litt å veksle mellom[;)]

ORIGINAL: skravla

[/quot

Det står at det er mindre en 30 % karbohydrater i brødet.

ORIGINAL: *Ainamedspire

ORIGINAL: skravla

[/quot

Det står at det er mindre en 30 % karbohydrater i brødet.

det ble jeg ikke klok av![8|]

Dette brødet må jeg prøve.. Takk for tips!

Men til et veldig dumt spørsmål, hvorfor kan man ikke spise dette brødet når man er gravid? Vet at man ikke skal slaaanke seg, men for å "holde" vekten (dvs ikke gå alt for mye opp) tenker jeg på. Hvis man får i seg litt karbohydrater fra f. eks grønnsaker osv. Lurer litt på dette jeg[8|].

ORIGINAL: *LC*

Men til et veldig dumt spørsmål, hvorfor kan man ikke spise dette brødet når man er gravid? Vet at man ikke skal slaaanke seg, men for å "holde" vekten (dvs ikke gå alt for mye opp) tenker jeg på. Hvis man får i seg litt karbohydrater fra f. eks grønnsaker osv. Lurer litt på dette jeg[8|].

Jeg skal på 10 ukers kontroll til uka, da skal jeg høre med legen om jeg kan fortsette å spise brødet. Har hørt at en skal få i seg variert med karbohydrater, syns det er best å spørre legen først- slik at en ikke gjør noe "galt"

ORIGINAL: *Ainamedspire

ORIGINAL: *LC*

Jeg skal på 10 ukers kontroll til uka, da skal jeg høre med legen om jeg kan fortsette å spise brødet. Har hørt at en skal få i seg variert med karbohydrater, syns det er best å spørre legen først- slik at en ikke gjør noe "galt"

Ja lurt å spørre først. Jeg prøver å styre unna brødmat (litt sløv periode nå men...), og bruker andre alternativer istedet. Nå er jeg litt redd for å legge på meg like mye som første svangerskap (30 kg). Men ikke rart heller, for før svangerskapet gikk jeg på lavkarbo, og det sluttet jeg med da jeg oppdaget at jeg var gravid. Begynte å spise brød, poteter osv, kroppen fikk vel karbosjokk he he.. Spennende å høre hva legen din sier. Kan ikke skjønne noe annet enn at så lenge man får i seg litt karbohydrater (med lav GI så klart), så burde det gå bra.

Back
Topp