Oppskrift på hals?

Og den må være ENKEL! Altså så enkelt at selv en apekatt kunne laga den! [8D]

[;)]

Altså en slik "voksenhals" som man kan ha en gang eller omså to ganger rundt halsen...

Har verken strikka eller hekla noe spesiellt før..

strikk et langt skjerf og sy sammen

Legg opp 200 masker (pinnestr velger du ut fra garntype, ta gjerne en som er litt større enn anbefalt), strikk rettstrikk rundt helt til den er så bred som du vil ha den. Enklere enn skjerf, for her slipper du å snu og sy sammen etterpå [:D]

Dette blir nok en hals som er to-kanskje tre ganger rundt, blir veldig fin med pinnestr 6 og babyull [;)]

ORIGINAL: mamla

Legg opp 200 masker (pinnestr velger du ut fra garntype, ta gjerne en som er litt større enn anbefalt), strikk rettstrikk rundt helt til den er så bred som du vil ha den. Enklere enn skjerf, for her slipper du å snu og sy sammen etterpå [:D]

Dette blir nok en hals som er to-kanskje tre ganger rundt, blir veldig fin med pinnestr 6 og babyull [;)]

Eh, hvor store pinner må jeg ha for å få plass til 200 masker?
Og hva er rettstrikk?

ORIGINAL: Hege og GuttaBoys

Og hva er rettstrikk?

Du bruker rundpinne, så får du plass til maaaaange masker.

Rettstrikk er bare vanlige masker[:D]

ORIGINAL: Stinius

ORIGINAL: Hege og GuttaBoys

Og hva er rettstrikk?

Du bruker rundpinne, så får du plass til maaaaange masker.

Rettstrikk er bare vanlige masker[:D]

rundpinne 80cm kansje? eller holder det med 60?

Når du har lagt opp alle maskene så bare begynner du å strikke videre på den masken du la opp først, ikke den du la opp sist. Da blir det en sirkel (skjønte du det?..)
Ingen sying trengs [;)]

Når du har lagt opp alle maskene så bare begynner du å strikke videre på den masken du la opp først, ikke den du la opp sist. Da blir det en sirkel (skjønte du det?..)
Ingen sying trengs [;)]

Hehe,. ok... Ser det ikke helt for meg, men da strikker man bare rundt og rundt og rundt da eller? Blir det da som en spiral? Eller?
HUff, flaut det her, men jeg er virkelig helt blank på strikking og hekling! Gi meg en hammer, og jeg kan snekre deg noe, men en strikkepinne.. huff.. hehe
Tuuusen takk for hjelp da!

En ting til- hvordan garn bør jeg bruke? Vil ikke at den skal klø... Kan jeg f.eks gå på europris å kjøpe pinne og garn? Eller bør man handle på stoffbutikker som har dyrere garn!?

Jeg bruker både garn og pinner fra Sparkjøp, Europris, Stoff og Stil og håndarbeide-butikker.[:)]

Jeg bruker babyull fra sparkjøp, synes den er veldig god.

Er bare å strikke rundt og rundt ja. Jeg trodde også at det ble spiral før jeg strikket rundt og rundt, men det blir ikke det [;)]

Back
Topp