Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Anne_M*
Eg bruker :
3 epler
3 stilker stanselleri
En liten boks ananas
1,5 dl pisket kremfløte
1,5 dl majones
Sitron
Spinat
Druer
Valnøtt kjerner
Skjær epler og stangselleri i biter. Bland majones og stivpiskdet kremfløte. Bland i epler, stangselleri og annanas.
Pynter med druer, valnøttene og sitron. Smak til med salt,pepper,sitron, spinat og ananas laken.
(Eg brukte ikke salt, pepper, sitron eller spinat .. sambo smakte på alt var blandet, og han ville bare ha ananas laken i)
Eg liker det ikke selv, lagde det på nyttår til samboer, så eg halvverte hele oppskiften. Han syns den var kjempe god [:)]
Rekner med at eg huska alt nå [;)]
Eg bruker :
3 epler
3 stilker stanselleri
En liten boks ananas
1,5 dl pisket kremfløte
1,5 dl majones
Sitron
Spinat
Druer
Valnøtt kjerner
Skjær epler og stangselleri i biter. Bland majones og stivpiskdet kremfløte. Bland i epler, stangselleri og annanas.
Pynter med druer, valnøttene og sitron. Smak til med salt,pepper,sitron, spinat og ananas laken.
(Eg brukte ikke salt, pepper, sitron eller spinat .. sambo smakte på alt var blandet, og han ville bare ha ananas laken i)
Eg liker det ikke selv, lagde det på nyttår til samboer, så eg halvverte hele oppskiften. Han syns den var kjempe god [:)]
ORIGINAL: baby i magen
Eg bruker :
3 epler
3 stilker stanselleri
En liten boks ananas
1,5 dl pisket kremfløte
1,5 dl majones
Sitron
Spinat
Druer
Valnøtt kjerner
Spinat???
Eg bruker hovudkål (ca 150 gram riven med ostehøvel).og elles det same, men ikkje spinat. Har aldri høyrt om i waldorfsalat.
Kan jo søke på matprat også - veit søstera mi fann oppskrift der..
Eg bruker :
3 epler
3 stilker stanselleri
En liten boks ananas
1,5 dl pisket kremfløte
1,5 dl majones
Sitron
Spinat
Druer
Valnøtt kjerner
ORIGINAL: Mikke
ORIGINAL: lille snegle
tusen takk til alle! tar nok tak i en, og lager! men, hodekål? [8|]
Jepp hodekål er faktisk veldig godt. Det er MYE søtt i denne salaten så dette er jo i stedet for selleri. Men anbefaler å finhakke den. Er ikke noe særlig å sitte med store kålbiter i munnen. [:D]
ORIGINAL: Mikke
Siden jeg kjenner kun en person som liker selleri så bruker jeg aldri det og får såååå mye skryt for Waldorfsalaten min. Folk som normalt ikke liker dette elsker min versjon. [:)]
Så slik lager jeg den: (ganger gjerne oppskriften litt opp hvis jeg har gjester)
100 g hodekål
100 g druer
1 dl valnøttkjerner
2 epler
2 ringer ananas
Dressing:
1 dl majones
1 dl pisket kremfløte
4 ts sitronsaft
2 ts sukker
ORIGINAL: *Eit stjerneskudd*
3dl kremfløte piskes