oppskrift på eple....

Babyfabrikken A/S

Elsker forumet
noen som vet hvordan man lager eplepure greie som den man får kjøpt på glass?
er det bare å skrelle et eple og mose det med stavmikser eller?og gjerne tilsette annen frukt?noen som vet hva de kan og ikke kan spise av frukt?husker ikke den siden man kan gå inn og se.....

og ang eplejuice.....går det an å gi "vanlig" eplejuice uten sukker og spe med vann, eller må man gi den som er beregnet?det er jo så lite og dyrt å kjøpe i lengden....

tror du må koke eplet...-og da smuldrer det seg selv opp...

det er helt greit å bruke vanlig eplejuice...Jeg tar og blander 50/50 med vann

ORIGINAL: litjpia84

det er helt greit å bruke vanlig eplejuice...Jeg tar og blander 50/50 med vann

Er det det? Vanlig eplejuice for voksne? Blander du med kokt vann eller vann fra springen?

Jeg kjøper den fra nestle tror jeg det er, ja det blir dyrt i lengden og den holder kun 2 dager etter åpnet.

Tror eplet skal kokes.
Ang eplejuice- jeg blander ca 60/40 kokt vann og vanlig eplejuice. Det er myyye mer populært enn bare vann [:)]

bruker kokt vann ja..brukte denn fra hipp før jeg,men blir dyrt i lengden å når vi selv drikker eplejuice så er det myyye billigere å lages selv

takk for svar.noen som vet hvor lenge eple skal kokes?

Er vel bare å koke det til det begynner å bli mykt eller smuldrer opp(har lest et sted at det skal smuldre seg opp, men er ikke helt sikker...)

Jeg skjærer eple i biter, og koker det med litt vann.  Rører rundt underveis, og da smuldrer det seg opp etterhvert.
Og så koker jeg det til passe konsistens, og kverker det med stavmikser el gaffel.

Å lage eplepurè selv er enkelt...

Har en "oppskrift" fra en kokebok her:
1/2 eple
3 ss vann
ev.litt sukker

Skrell eplet og skjær det i biter. Kokes i vannet til de er møre. Mos det med f.eks. en stavmikser til det blir en purè. Er eplene veldig sure kan man ta i litt sukker... men det skal man vel prøve å unngå...!?!?

KANEL er en fin smaktillsetning i eple dessert... og er et krydder som er veldig barnevennlig. Kan prøves litt etterhvert hvis man vil prøve ut nye smaker...

Lykke til!!!

Back
Topp