Nå vet jeg ikke om du er ute etter veldig fancy oppskrifter men

Mini her er også 5 mnd og jeg lager moser av alle mulige frukt, bær og grønnsaker

prøver med en ny ting om gangen og når jeg vet hun liker noe blir det mixing og trixing for å variere litt

Prøvde pære i dag og det var ikke så stas

men hun digger bringebær - havregrøt med bringebær til kvelds går ned på høykant
(Mini er forresten født 6 uker for tidlig så magen og tarmene hennes er egentlig bare 3,5 mnd. Overlegen på nyfødt sa til oss at vi bare kunne begynne med fast føde når hun var 4 mnd etter fødselen (2,5 mnd korrigert), kunne få litt startvansker pga umoden tarm som forstoppelse eller diare, men utover det gjorde det ingenting. Det viktigste var å "høre" på babyen og begynne med fast føde når babyen virker klar og å gi den maten babyen vil ha, eks ikke tvinge i ungen poteter hvis ungen brekker seg av det eller fortsatt spytter ut etter ei uke med prøving, da gir du heller gulrot hvis ungen liker det bedre

) så når vi får sånne råd til vår premature syns jeg det er litt rart at du ikke kan gi din baby 6 mnds mat hvis det er det ungen vil ha
Fikk forresten et veldig godt råd til: når det gjelder babyen din så gjør du det som føles rett for deg/dere med alt fra leker til søvn
Oi dette ble langt
Ps. Oversikt over hva baby kan spise når helt nederst på sida. Kunne sikkert stått 4 til 6 mnd på 6 mnd, men er jo anbefalt å fullamme til da
http://helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/kostholdsrad/spedbarn/Sider/default.aspx