oppsigelsestid..

liseann

Gift med forumet
hvis jeg sier opp jobben min mens jeg har perm, løper oppsigelsestiden i perm tiden, eller må jeg tilbake på jobb i to mnd(som er oppsigelsestiden hos oss)?
og ettersom jeg har flyttet fra byen hvor jeg har jobb, får jeg da arbeidsledighetstryg om jeg sier opp, eller må jeg bli oppsagt?

den løper i permisjonstiden! Og når du sier opp selv får du arb.ledighet etter 2mnd tror jeg det er.

så hvis jeg sier opp mens jeg har to mnd perm igjen, kan jeg få arbeidsledighetstrygd fra perm slutt?

ORIGINAL: liseann

så hvis jeg sier opp mens jeg har to mnd perm igjen, kan jeg få arbeidsledighetstrygd fra perm slutt?
ja det tror jeg... Sånn var det i allefall før =)

jeg er i samme situasjon... om jeg sier opp, gjør jeg det når jeg har oppsigelsestiden igjen av permisjonen

ORIGINAL: babybo

jeg er i samme situasjon... om jeg sier opp, gjør jeg det når jeg har oppsigelsestiden igjen av permisjonen

tenker jeg ringer nav i morgen og hører... greit å gjøre ting rett... hva er arbeidledighetstrygden basert på?

60% av min perm som alt er 80%? oi! det var jaggu ikke mye..

60% av min perm som alt er 80%? oi! det var jaggu ikke mye..
tror det ja... Men er du heldig får du det av lønnen du hadde... Jeg vet ikke helt hvordan det er...

vent nå litt! hvis trygden starter 2 mnd etter oppsigelsestiden er ferdig, vil jo det si 4 mnd!?

da kan du sikkert si opp 4mnd før permisjon går ut, og melde deg arbeidsledig 2mnd før den går ut? Vet ikke jeg... Eller du kan spørre sjefen din om ikke du er ganske overtallig på den tiden permisjonen går ut... Da får du det med en gang tror jeg...

ORIGINAL: babybo

tenker jeg ringer nav i morgen og hører... greit å gjøre ting rett... hva er arbeidledighetstrygden basert på?

aner ikke. har aldri fått arb.ledighetstrygd

dette lurer jeg også på så liseann kan du si hvordan det funker etter du har snakket med nav?[:)]

Hos oss teller det fra den dagen du er ferdig m perm tia di dvs for deg 2 md etter permisjonslutt. samme m oppsigelser dem kan heller ik si opp folk som er i perm[;)] heldigvis for meg hehe 

Du skal kunne si opp i permisjonstiden, slik at du evt. slipper å tilbake i din gamle jobb. Stemmer nok som Auliana skrev at du får 8 uker karantenetid dersom du sier opp selv. Karantenetiden gjelder fra den dagen du søker, så du bør som tidligere skrevet søke den dagen arbeidsforholdet ditt opphører. Pass på at du evt. har all nødvendig dokumentasjon, slik at du slipper å vente lenger enn nødvendig. Mer info finner du her: http://www.nav.no/page?id=728

Back
Topp