Oppsigelsestid i permisjon

Millali

Glad i forumet
I løpet av denne fødselspermisjonen, så skal vi kanskje flytte til en annen by... Siden ingenting er sikkert enda, så har jeg ikke sagt opp jobben jeg har her.

Vi har 3.mnd oppsigelsestid på jobben vår. Har jeg lov til å si opp mens jeg er i permisjon, og bruke oppsigelsestiden da??

Oohh.. Det lurer jeg også på.. Jeg skal lete etter ny jobb i permisjonen, så håper jeg kan si opp i permisjonstiden.. Må følge med på denne tråden:)

Etter det jeg har forstått, så er det fullt lov å si opp i premisjonstiden .På jobben min har vi bare 1 mnd oppsigelsestid da.

*Smurfen* skrev:
Oohh.. Det lurer jeg også på.. Jeg skal lete etter ny jobb i permisjonen, så håper jeg kan si opp i permisjonstiden.. Må følge med på denne tråden:)

Jeg også. Følger med her :)

jeg sa opp jobben 3 mnd før jeg måtte ut i arbeidet igjen (oppsigelsestiden). slik at det sto oppført at jeg var i arbeid hele permisjonen! Så tror det er lov ;)

Du kan si opp i permisjonstiden, men oppsigelsestiden starter ikke før etter permisjonen er over.

kråkebålla skrev:
Du kan si opp i permisjonstiden, men oppsigelsestiden starter ikke før etter permisjonen er over.

Dette har jeg også hørt, men jeg finner ikke en eneste plass i lovverket at det stemmer.. Min arbeidsgiver (kommunen) godtok ihvertfall oppsigelse i permisjonen slik at jeg var "fri" til å begynne i annen jobb når permisjonen var over.. Fint om du har en henvisning til hvor det står noe om dette!!!

Pearl skrev:
kråkebålla skrev:

Dette har jeg også hørt, men jeg finner ikke en eneste plass i lovverket at det stemmer.. Min arbeidsgiver (kommunen) godtok ihvertfall oppsigelse i permisjonen slik at jeg var "fri" til å begynne i annen jobb når permisjonen var over.. Fint om du har en henvisning til hvor det står noe om dette!!!

Tror kanskje dette faktisk bare gjelder som oppsigelsesvern om man blir sagt opp mens man er i permisjon...
Veldig vanskelig å finne noe på nettet om dette. Det eneste jeg har funnet er:
"En arbeidstaker kan selv si opp sin stilling under hele permisjonstiden, med den oppsigelsesfristen som gjelder for arbeidsforholdet." Og det betyr vel at oppsigelsestiden løper fra den dagen man sier opp?? Uavhengig om man er i permisjon eller ikke?

Uansett, så kan jeg ikke være i jobben min i 3 måneder etter at permisjonen er ferdig hvis jeg har flyttet til en annen by. Så da får jeg bare ta en prat med sjefen min hvis dette er reglene...

Var bra at dette emnet kom opp for dette har jeg selv lurt på.. har veldig lyst å bytte jobb, og vil da begynne å se etter ny jobb i permisjonstiden min.. hadde vert kjekt å slippet å måtte komme tilbake til denne jobben hr og fullføre oppsigelse tiden på 3 mnd..

Ja, du kan si opp i permisjonstiden. Har nett selv sagt opp min nåværende jobb og "begynner" i ny jobb etter oppsigelsestiden er gått ut i den andre jobben. Dvs jeg er jo i permisjon da, men det går for det samme :)
Jobber i kommunal sektor så det er arbeidsgiver som betaler meg lønn og krever tilbake fra NAV.

du er ikke bundet av annet enn din oppsigelsestid. Du har full rett til å søke andre jobber i permisjonstiden og si opp din nåværende jobb. Hvis du ikke sier den opp vil du være bundet til den arbeidsplassen.

Det fikk jeg til svar fra utdanningsforbundet ihvertfall :)

Back
Topp