oppsigelsestekst

niva

Elsker forumet
Er denne bra nok?

Jeg sier med dette opp min stilling som *** hos *** fra dags dato (07.01.10)
Siden jeg ikke har signert kontrakt pga manglende vedlegg, skjer dette med umiddelbar virkning
Jeg er avhengig av å ha fullstilling (37,5 t/uke), og det har jeg nå fått tilbud om på en annen plass.

syns den virker veldig grei?!?!

ORIGINAL: Auliana

Ville ha kuttet ut siste linjen.

Jepp! Enig i den.. De trenger ikke å vite grunnen til at du sier opp

ok. da kutter jeg siste linja. Delte meninger om den grunnen egentlig. 

ORIGINAL: niva

ok. da kutter jeg siste linja. Delte meninger om den grunnen egentlig. 

Syns også det er lurt - ellers ser den helt grei ut.

Er denne bra nok?

Siden jeg ikke har signert kontrakt pga manglende vedlegg, skjer dette med umiddelbar virkning
Jeg er avhengig av å ha fullstilling (37,5 t/uke), og det har jeg nå fått tilbud om på en annen plass.

Du må uansett jobbe oppsigelsestid på 1 mnd... Slik jeg tolker det du har skrevet vil du gå på dagen og det har du ikke krav på såfremst ikke arbeidsgiver godtar det... Men kanskje jeg misforstår??

ORIGINAL: Pearl

Er denne bra nok?

Du må uansett jobbe oppsigelsestid på 1 mnd... Slik jeg tolker det du har skrevet vil du gå på dagen og det har du ikke krav på såfremst ikke arbeidsgiver godtar det... Men kanskje jeg misforstår??

Du har fortsatt oppsigelsestid selv om du ikke har signert kontrakt. Arbeidsgiver kan også holde igjen f.eks lønn for tapt arb.kraft dersom du går før tiden og han mener det er et stort tap for bedriften. Jeg var igjennom akkurat det samme for et par år siden. Anbefaler deg å lese arbeidsmiljøloven før du gjør noe dumt. Jeg koblet også inn Arbeidstilsynet. Lykke til [:)]

LO mener jeg kan gå på dagen siden vi ikke har signert kontrakt

LO mener jeg kan gå på dagen siden vi ikke har signert kontrakt

De tar feil.. Selv om du ikke har kontrakt er det arbeidsmiljøloven som gjelder, og den sier at om ikke annet er avtalt er det 1 mnd gjensidig oppsigelsestid.

Sakset fra http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229#5

Oppsigelsestid
Dersom ikke annet er skriftlig avtalt, er gjensidig oppsigelsestid én måned.

Kortere oppsigelsestid enn en måned er bare tillatt hvis tariffavtale eller skriftlig avtalt prøvetid åpner for det.

Når arbeidstaker har vært ansatt i mer enn fem år gjelder minstekrav om oppsigelsesfrister fra to til seks måneder, avhengig av arbeidstakerens ansettelsestid og alder.

ok :)

Oppsigelsestid på 1 mnd kommer jo helt an på hvordan jobb man har da..
Vist du har en turnus/ vaktplan å forholde deg til, kan du vel ikke gå på dagen..

Men om du ikke har satt opp vakter mer en en uke fram så tror jeg ikke de kan pålegge deg å ta flere vakter =)

Back
Topp