Oppsigelse

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvordan ville du formulert en oppsigelse av arbeidsforhold?
 
Skal du si opp selv, eller si noen opp?
Skal si opp selv, så kravene er vel ikke så store. Bare litt usikker på hvordan jeg skal formulere det :)
 
Jeg skriver noe sånt som:

Jeg sier herved opp min stilling som xxx med virkning fra xxx ( oftest siste dag i inneværende måned). Du kan også legge til fratredelsesdato.

Du bør få skriftlig beskjed om at oppsigelsen er mottatt.
 
Jeg skriver noe sånt som:

Jeg sier herved opp min stilling som xxx med virkning fra xxx ( oftest siste dag i inneværende måned). Du kan også legge til fratredelsesdato.

Du bør få skriftlig beskjed om at oppsigelsen er mottatt.
Bør jeg ha det om jeg leverer den personlig og?
 
Ingenting er naturlig der jeg jobber [emoji23]
Kan jo bare skrive en bekreftelse selv og få han til å skrive under. Slik som med det meste han egentlig skal gjøre [emoji14]
Ja jeg synes det. Formalitetene bør være i orden. Men hvis det ikke er naturlig der du jobber, så går det nok uten også.
 
Jeg skriver noe sånt som:

Jeg sier herved opp min stilling som xxx med virkning fra xxx ( oftest siste dag i inneværende måned). Du kan også legge til fratredelsesdato.

Du bør få skriftlig beskjed om at oppsigelsen er mottatt.
Enig. Og det kan være høflig å feks takke for samarbeidet. Synes du ikke det er noe å takke for,så kan du jo vurdere om du likevel skal gjøre det eller om du skal avstå.
 
Takk for tips. Nå er oppsigelsen levert [emoji106]
 
Jeg laget en post it lapp på jobb en gang.

"Jeg sier herved opp stillingen som xxx den xxx med virkning fra xxx.
Mvh xxx"


Hadde jo snakket med sjefen og var ganske klar. Hu måtte bare ha en underskrift, og vi fant igrunn bare postit lapper :smiley-ashamed004
 
Jeg laget en post it lapp på jobb en gang.

"Jeg sier herved opp stillingen som xxx den xxx med virkning fra xxx.
Mvh xxx"


Hadde jo snakket med sjefen og var ganske klar. Hu måtte bare ha en underskrift, og vi fant igrunn bare postit lapper :smiley-ashamed004
Hehe. Ja hvorfor ikke. Eneste kravet er vel at det skal være skriftlig :D
 
Back
Topp