Oppsigelse

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
Hva skjer dersom man blir sagt opp når man går på svangerskapspenger?

Jeg står i fare for å bli sagt opp fra januar pga nedskjæringer :( Opplevde dette tidligere i år og fikk meg ny jobb og nå står jeg her igjen nesten 13 uker gravid med tvillinger... Hva gjør jeg dersom jeg mister jobben?! Har jeg rett på støtte fra Nav? Hadde uansett tenkt å snakke med jm om svangerskapspenger pga veldig stressende jobb og ingen mulighet for tilrettelegging eller omplassering..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har dessverre ikke peiling:( Jeg ville ha ringt til NAV og undersøkt, eller evt. fått til et møte med dem.
Håper du slipper unna, men dersom dette blir et faktum, så håper jeg du finner en løsning :)

Bli sykmeldt så er du hvertfall reddet. Jeg hadde et arbeidsforhold som gikk ut før jeg fødte sist . Legen sykmeldte meg ut tiden Pga hun ville ikke at jeg skulle begynne å tulle med å søke ny jobb da dette var stress på slutten av svangerskapet

Ikke at jeg vet, men tenker kanskje det er lurt å informere arbeidsgiver om graviditeten. Det er jo ikke lov å si opp folk fordi de er gravide, og da er det kanskje større terskel for at de velger deg til å miste jobben? Om det ikke kun går på ansiennitet da... Er du organisert? Isåfall ville jeg rådført meg med fagforbundet.

Håper det ordner seg for deg! Ta en prat med NAV og eventuelt fastlegen din. Håper dere finner frem til en god løsning! Lykke til :)

Arbeidsledighetstrygd skal du ha rett på så lenge du har opparbeidet deg det..

Ring NAV. Jeg snakket nettop med dem ang.noe av det samme. Fikk da beskjed om at jeg kom best ut av det om jeg var sykemeldt før jeg mista jobben framfor å miste jobben først for så å bli sykemeldt.

Ikke at jeg vet, men tenker kanskje det er lurt å informere arbeidsgiver om graviditeten. Det er jo ikke lov å si opp folk fordi de er gravide, og da er det kanskje større terskel for at de velger deg til å miste jobben? Om det ikke kun går på ansiennitet da... Er du organisert? Isåfall ville jeg rådført meg med fagforbundet.

De vet at jeg er gravid, men problemet er at det ikke bare er meg som blir oppsagt.. Det er pga nedskjæringer, hvertfall 20 stk som risikerer oppsigelse :(

Skal til jm til tirsdag, kommer til å lufte situasjonen for henne :) Også kommer jeg til å snakke med NAV

Back
Topp