Oppsigelse

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
Hva skjer dersom man blir sagt opp når man går på svangerskapspenger?

Jeg står i fare for å bli sagt opp fra januar pga nedskjæringer :( Opplevde dette tidligere i år og fikk meg ny jobb og nå står jeg her igjen nesten 13 uker gravid med tvillinger... Hva gjør jeg dersom jeg mister jobben?! Har jeg rett på støtte fra Nav? Hadde uansett tenkt å snakke med jm om svangerskapspenger pga veldig stressende jobb og ingen mulighet for tilrettelegging eller omplassering..

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har rett på dagpenger frem til fødsel, husker ikke helt det med svangerskaps penger for det er vel de siste 6 mnd inntekt? Så i værstefall får du vel engangs stønad. Sist tror jeg at jeg faktisk fortsatte å få dagpenger også en god stund etter fødsel, og gikk over på noe annet som gav ,eg tilsvarende frem til jeg var i jobb igjen fordi jeg gikk hjemme med barne. Denne gangen har jeg et hespetre til saksbehandler så spørs om hu gidder å hjelpe meg. Går på dagpenger frem til fødsel i hvertfall.

Sent from my iPad using BV Forum

Søk om svangerskapspenger før du blir sagt opp. Eller få deg en ny jobb. Du er jo bare 13 uker på vei, så du har jo litt tid igjen. Du kan jo også høre med jordmor hva hun tenker.

Du har rett på dagpenger frem til fødsel, husker ikke helt det med svangerskaps penger for det er vel de siste 6 mnd inntekt? Så i værstefall får du vel engangs stønad. Sist tror jeg at jeg faktisk fortsatte å få dagpenger også en god stund etter fødsel, og gikk over på noe annet som gav ,eg tilsvarende frem til jeg var i jobb igjen fordi jeg gikk hjemme med barne. Denne gangen har jeg et hespetre til saksbehandler så spørs om hu gidder å hjelpe meg. Går på dagpenger frem til fødsel i hvertfall.

Svangerskapspenger blir regnet ut ifra de siste 4 ukene med inntekt, det er foreldrepenger som blir regnet ut ifra de beste 6 mnd fra de siste 10 mnd :) om jeg er i jobb frem til slutten av januar så har jeg tjent meg opp retten til foreldrepenger :)

Skal snakke med jordmor på tirsdag og forklare situasjonen :)

Søk om svangerskapspenger før du blir sagt opp. Eller få deg en ny jobb. Du er jo bare 13 uker på vei, så du har jo litt tid igjen. Du kan jo også høre med jordmor hva hun tenker.

Å få seg ny jobb når man er gravid med tvillinger er ikke aktuelt, man skal helst ikke jobbe fra uke 20 pga fare for prematur fødsel :/

Svangerskapspenger blir regnet ut ifra de siste 4 ukene med inntekt, det er foreldrepenger som blir regnet ut ifra de beste 6 mnd fra de siste 10 mnd :) om jeg er i jobb frem til slutten av januar så har jeg tjent meg opp retten til foreldrepenger :)

Skal snakke med jordmor på tirsdag og forklare situasjonen :)

Da går det nok bra, og som sagt får du dagpenger hvertfall frem til fødsel :)

Jeg ville sterkt vurdert å sykemelde meg før oppsigelse, om du uansett må sykemeldes fra uke 20.

Back
Topp