oppsigelse sfo

tuttifrutti

Gift med forumet
når man sier opp plassen, elektronisk via internett, skal ikke den datoen man sender inn skjemaet gjelde?

altså oppsigelsesfristen (man betaler 2 mnd etter oppsigelse) gjeklder fra 1 i påfølgende mnd.
så om man sender inn skjemaet 27 okt, så gjelder det fra 1 nov?

skolen her hevder at det gjelder fra 1 des, siden de ikke så det før nå..

Trodde da datoen du sendte det inn skulle gjelde og at den da gjelder fra 1.nov.
Har selv sendt oppsigelsen på mail til de med dato for dagen jeg sendte den, så den skulle bli gjeldende fra 1. neste mnd.

At de ikke så den før nå burde vel ikke være ditt problem. Jeg mener så lenge du har din dato på det rene (27.okt) burde den gjelde.

Trodde da datoen du sendte det inn skulle gjelde og at den da gjelder fra 1.nov.
Har selv sendt oppsigelsen på mail til de med dato for dagen jeg sendte den, så den skulle bli gjeldende fra 1. neste mnd.

At de ikke så den før nå burde vel ikke være ditt problem. Jeg mener så lenge du har din dato på det rene (27.okt) burde den gjelde.
Signerer. Du har gjort det du skal, det er deres feil at de ikke følger med. ;)

Den skal gjelde fra 1.11...
Fordi om de ikke har fått det med deg, så er ikke det din feil.

Signere de andre her, det er ingen tvil om at oppsigelsesfristen begynner å løpe fra 1. november. Det har ingenting å si at ikke de har lest mailen tidligere. Det er datoen mailen er sendt som gjelder. Stå på ditt! :)

Signere de andre her, det er ingen tvil om at oppsigelsesfristen begynner å løpe fra 1. november. Det har ingenting å si at ikke de har lest mailen tidligere. Det er datoen mailen er sendt som gjelder. Stå på ditt! :)

Stemmer!
Hadde ikke gitt meg på det.

Signerer denne

En mnd etter. Så gjelder ikke før 1. Des da :)
Står klart og tydelig i SFO reglementet her. Utrolig irriterende... Skulle gå ned til halv plass jeg og glemte det før månedsskiftet så her må jeg nok pent betale for full plass ut desember måned også :(

En mnd etter. Så gjelder ikke før 1. Des da :)
Står klart og tydelig i SFO reglementet her. Utrolig irriterende... Skulle gå ned til halv plass jeg og glemte det før månedsskiftet så her må jeg nok pent betale for full plass ut desember måned også :(

ja men jeg husket å sende inn skjemaet 30 oktober, altså 2 dager før mnd skifte. og det står at oppsigeklsen gjelder fra 1 i PÅFØLGENDE mnd. det blir vel 1 nov? (jeg sendte inn i okt.

så sier lederen at jeg kan bruke plassen ut des. men på kommunen sine sider står det at ny type plass trer i krft 1 i påfølgende mnd.

jeg gir meg ikke.
er det skolekontoret jeg må snakke med, siden skolen ikke hører?
er snakk om 2200 i mnd.

ja men jeg husket å sende inn skjemaet 30 oktober, altså 2 dager før mnd skifte. og det står at oppsigeklsen gjelder fra 1 i PÅFØLGENDE mnd. det blir vel 1 nov? (jeg sendte inn i okt.

så sier lederen at jeg kan bruke plassen ut des. men på kommunen sine sider står det at ny type plass trer i krft 1 i påfølgende mnd.

jeg gir meg ikke.
er det skolekontoret jeg må snakke med, siden skolen ikke hører?
er snakk om 2200 i mnd.
Ja, men det stemmer jo ettersom det er to måneders oppsigelsesfrist. Fra 1. november blir da til og med ut desember måned. I første innlegget ditt skriver du at det er to måneders oppsigelsesfrist, mens her skriver du at det på kommunens nettside står at ny type plass trer i kraft 1. i påfølgende måned. Jeg vil anta at det siste kanskje dreier seg om endring av plassen, f.eks. fra halv til hel plass eller omvendt? Uansett, du har ditt på det rene hva gjelder fristen som begynner å løpe fra 1. november. Det er det ingen tvil om!

Ville hatt direkte kontakt med selve kommunen-skoleansvarlig der, og ikke skolen. Du skal ikke betale for des når du allerede har sagt opp plassen i okt. Den skal gjelde fra 01.11. Lykke til!

Ville hatt direkte kontakt med selve kommunen-skoleansvarlig der, og ikke skolen. Du skal ikke betale for des når du allerede har sagt opp plassen i okt. Den skal gjelde fra 01.11. Lykke til!
Jo betale for des må hun jo, det gjelder fra 1.nov og er 2 mnd oppsigelsestid.

Ja, men det stemmer jo ettersom det er to måneders oppsigelsesfrist. Fra 1. november blir da til og med ut desember måned. I første innlegget ditt skriver du at det er to måneders oppsigelsesfrist, mens her skriver du at det på kommunens nettside står at ny type plass trer i kraft 1. i påfølgende måned. Jeg vil anta at det siste kanskje dreier seg om endring av plassen, f.eks. fra halv til hel plass eller omvendt? Uansett, du har ditt på det rene hva gjelder fristen som begynner å løpe fra 1. november. Det er det ingen tvil om!

dette står i kommunens sider, og på søknaden:
Hovudopptak skjer om våren før nytt skoleår med søknadsfrist 1. mars. Opptak kan skje gjennom året dersom bemanning og lokalitetar tillet dette.Tildeling av plass skjer ved særskilt tildelingsbrev (enkeltvedtak) og gjeld frå startdato til utgangen av 4. årstrinn eller til plassen eventuelt vert sagt opp skriftleg på et tidligare tidspunkt. Det må ikkje søkjast særskilt for kvart skoleår.Det er 2 månader oppseiingsfrist gjeldande fra den 1. i påfølgjande månad. Ved oppseiing etter 1. april må det betalast til og med juni månad. Endring av plass skjer fra den 1. i påfølgjande månad.

man må altså betale for to mnd. og endring skjer 1 i påfølgende mnd. altså nå i nov.
men nå sa sfo leder at jeg kan bruke plassen de to mnd.
men det kommer ikke på tale, gutten min har det ikke bra der, forferdelig støy der =/

Med to mnds oppsigelsesfrist gjelder den fra 1.nov og to mnd. Dermed må du vel betale for nov og des.
Selvsagt kan du bruke plassen om du vil. Du betaler enda for den. Men om du ikke vil bruke den, må du ikke. Men du må jo fremdeles betale for de to mnd.

når man sier opp plassen, elektronisk via internett, skal ikke den datoen man sender inn skjemaet gjelde?

altså oppsigelsesfristen (man betaler 2 mnd etter oppsigelse) gjeklder fra 1 i påfølgende mnd.
så om man sender inn skjemaet 27 okt, så gjelder det fra 1 nov?

skolen her hevder at det gjelder fra 1 des, siden de ikke så det før nå..

De har driti seg ut. Det blir som om du får en regning i posten og du ikke åpner den. Dermed gjelder ikke betalingsfristen fordi du ikke så den før? Not. Og med elektronisk system kan de ikke komme og si at det er en regel på at de skal "ha det i hende" før sånn og sånn. Du har gjort det du skulle, med mindre det fins et system der du skal motta en bekreftelse på at de har mottatt meldinga. Og det tviler jeg vel på?

Back
Topp