oppsigelse av leieforhold

Babyx7

Forumet er livet
Vi må være ute av leiligheten vår innen 31 mai og lurer på noen ting.

Når får vi da utbetalt depositumet?

Og kan utleier ha visning på leiligheten før vi skal være ute av leiligheten?

Og hvor går forskjellen på normal slitasje og ting som er ødelagt?

ORIGINAL: nina

Depositumet må du vel i banken å løse ut. Sist jeg flyttet reiste jeg og utleier i banken dagen etter jeg hadde flyttet ut og siden jeg ikke hadde konto i den banken fikk jeg det kontant.

Om utleier kan ha visning mens dere bor der skal det stå noe om i kontrakten, men som regel så er det slik at de kan  ha det slik at de er sikret å ha en inntekt fra 1 juni når dere flytter ut.

Hvor skille går mellom normal slitasje og ødelagt kommer ofte ann på øyet som ser.. Men jeg ville tolket det som vanlig slitasje er slitasje som blir etter man har bodd et sted. Men er dører ripet opp, vinduer ødelagt, gulvet er helt ødelagt osv osv så blir det vel litt mer enn vanlig slitasje. Folk med hunder sliter ofte mer der fordi huseier ofte argumenterer at det er mer slitasje enn vanlig på grunn av dem.

ORIGINAL: Nugatti

ORIGINAL: nina

Depositumet må du vel i banken å løse ut. Sist jeg flyttet reiste jeg og utleier i banken dagen etter jeg hadde flyttet ut og siden jeg ikke hadde konto i den banken fikk jeg det kontant.

Om utleier kan ha visning mens dere bor der skal det stå noe om i kontrakten, men som regel så er det slik at de kan  ha det slik at de er sikret å ha en inntekt fra 1 juni når dere flytter ut.

Hvor skille går mellom normal slitasje og ødelagt kommer ofte ann på øyet som ser.. Men jeg ville tolket det som vanlig slitasje er slitasje som blir etter man har bodd et sted. Men er dører ripet opp, vinduer ødelagt, gulvet er helt ødelagt osv osv så blir det vel litt mer enn vanlig slitasje. Folk med hunder sliter ofte mer der fordi huseier ofte argumenterer at det er mer slitasje enn vanlig på grunn av dem.

takk for svar.

Vet vi må i banken fir å få depositumspenger, men lurte på om det går mange dager etter vi må være ute før vi får pengene? Vet ikke hva som er vanlig.

Gulvet i stua er belegg, og det er jo blitt merke etter kjøkkenbordet vårt og til og med etter hver ting som står på gulvet. Stanga som dusjen henger i er løs i den ene enden. Skruen er skrudd seg ut siden de ikke har brukt riktige skruer i en murvegg. Og silikonen rundt dusjen er helt ødelagt/ramlet av siden den ikke er blitt lagt ordentlig på. Regnes det som normal slitasje eller ikke?

ORIGINAL: *~Janne2101~*

du kan nok ikke få de før etter 31 når dere er helt ute og huseier har inspisert om han godkjenner.

Så må du helt sikkert ha hans underskrift for å kunne betale ut,og omvendt

så da trenger han ikke være med i banken for at jeg skak få pengene?

ORIGINAL: RedElf

Om du går i banken med heuseier sammen så får du de med en gang.... Om du ikek gjør det kan detvel ta 3 - 5 virkedager før du får dem ... om de må overføres.

I forhold til skadene lurer jeg på om du har orientert huseier om disse "skadene" på forhånd elle rom det vil blir en ubehaglig overraskelse? Men samtidig så tenker jeg sånn...

Om du kke kan ha bordet stående på gulvet uten at det blir merker så er det huseierens egen skyld fordi han har kjøpt for bløt linolium. Samme dusjstanga. Den ville jo ha sitti om han satte den riktig fast fra begynnelsen....

er slik jeg oxo tenkte[:)]

når jeg måtte flytte fra den forrige leiligheten jeg leide. fikk ikke jeg igjen depositum før leiligheten var tømt å gått over for å se om det var noe som var i stykker[:D] å det gjorde jeg å hus eiger sammen. de kan ha visning mens dere bor der[:D] bare de sier i fra til dere om det[;)]

Back
Topp