Opprettholde melkeproduksjon

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg delammer, men ammer noe mindre nå enn tidligere men ønsker å holde produksjonen stabil.
Jeg er mye alene og har en baby som nesten ikke dupper på dagtid så har ikke alltid tid til å pumpe/håndmelke så lenge. Det jeg har funnet ut som passer tidsklemma best er å håndmelke litt i vasken mens jeg pusser tenner/baby ligger på stellematte.

Så spørsmålet er om hvor mye er nok?
Er det nok med 2-3 minutters håndmelking?
Er det stimuleringen eller mengden melk som avgjør på produksjonen?
 
Elvie brystpumpe er til å ha i bh’en, kanskje det kunne vært en løsning? Da kan du pumpe når som helst og hvor som helst :)
 
Jeg bruker naturebond pumpe på den ene puppen mens baby spiser fra den andre 1-2 ganger om dagen noen dager. Den henger bare der, man passer bare på at den ikke faller av :)
 
Jeg bruker naturebond pumpe på den ene puppen mens baby spiser fra den andre 1-2 ganger om dagen noen dager. Den henger bare der, man passer bare på at den ikke faller av :)
Den bruker jeg også! Er superfan av den! Jo mer du klemmer på flasken, jo mer vacuum og mer melk som kommer ut;) Jeg får gjerne ut en del på første morgenammingen, når det er lenge siden sist :)
 
Back
Topp