opprørt over barnemishandlingssaker i media

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
De fæle sakene som man kommer over i media for tiden... de går virkelig inn på meg. :(
Jeg tenker på spesifikke saker om incest og misbruk og mishandling av barn, men det går også inn på meg på mer generelt grunnlag.

Hver gang jeg leser sånne saker/kommer over dem, så går det så inn på meg.
For all del så er jeg glad for at jeg ikke klarer å forstå hvorfor noen kan oppføre seg så grusomt mot barn. Hvis jeg forsto det, ville det nok vært noe galt med meg.
Men... jeg blir så frustrert og sint!
Mammahjertet mitt gjør virkelig vondt! :( Alt som har med barns (ødelagte) rettigheter å gjøre får ekstra innpass.
Har alltid vært sånn til en viss grad, men etter at jeg ble mamma så er det blitt verre.
Heldigvis også på en måte??

I natt så hadde jeg faktisk mareritt om en av de sakene som jeg leste om i går.
Jeg prøver egentlig å ikke lese sånne ting når jeg vet at det påvirker meg sånn, men noen ganger snubler man nærmest over det.

Noen flere som ikke helt klarer å legge sånne ting fra seg?

Heilt uforståelig hva noen klarer gjøre mot barn og så så små barn i tillegg, babyer faktisk!!!

Det går virkelig inn på meg og, og noen ganger angrer jeg virkelig på at jeg leser slike saker:(

Jeg unngår stort sett å lese om saker der barn er offer.... Sambo leser og sier ofte om noe er fælt (han angrer bestandig), så da styrer jeg unna, jeg orker ikke ta det inn over meg :/
Den saken som er for retten nå hører jeg jo om på radio, og har også lest om, og den er helt jævlig! Jeg blir kvalm og kan bare ikke begripe hvordan noen kan gjøre slikt med spedbarn og små barn :(

Jeg prøver å styre unna sånne saker, når det går sånn inn på meg, men når man først er på nettet så er alt bare 1 tastetrykk unna, og overskriftene kan man ikke alltid styre unna.

Den eneste trøsten jeg har er at jeg vet at jeg behandler de barna jeg møter på en god måte. Og at jeg sier ifra om jeg ser/oppfatter noe som ikke er bra.
Det er liksom det eneste man VET, fordi der har man selv makten.

Skjønner ikke hva det feiler "folk" som gjør sånn :(

Kjenner jeg blir helt kvalm selv av slike saker. Folk er syke i hodet!

Det går veldig hardt inn på meg også. Når min eldste var nyfødt ramlet jeg over en video på facebook der en mor banket opp sin lille baby fordi babyen bet i puppen under amming. Dette er 6 år siden og filmklippet er fastbrent i hodet mitt :(

Jeg må prøve å holde meg litt unna for jeg blir rett og slett dårlig!

Jeg sliter også, må bare skrolle fort over på nettsidene, jeg bli fysisk uvel og kvalm :(

Helt sykt hva folk får seg til å gjøre, verden er GAL GAL GAL... Synd tegn ikke blir oppdaget før det er alt for sent :(

Ja, leste en sak i går.... ble dårlig, trist, sint.... Jeg skjønner ikke at noen mennesker kan gjøre ting mot babyer ned i 2 mnds alderen. De kan ikke være friske, de som gjør sånne ting :(

Rett etter første barnet mitt var født, leste jeg en artikkel om en baby som ble missbrukt av onklene sine, og bestefaren. Den saken har brent seg fast, kommer nok aldri til å glemme den stakkars lille babyjenta som ble voldtatt, bare noen få mnd gammel :( Går hardt inn på meg også, sånne saker. Får helt vondt, lyst til å rive av meg håret!
At noen kan gjøre noe som helst mot sånne små, uskyldige! Forstår det bare ikke!!

Jeg sitter alltid med tårer og en vond klump i magen :( enkelte mennesker er virkelig grusomme! :(

jeg merker det går mer innpå meg nå enn før jeg ble gravid, selv om det gikk innpå meg da også ikke misforstå :p
jeg kan jo ikke forstå hvordan folk kan tenke noe slik, og ikke minst utføre det :S!!!!
Leste en sak igår om noen menn som hadde voldtatt en liten 3mnd gammel baby, og moren var også anklagd i saken. Masse styr, jeg satt og leste og sleit skikkelig med tårene. De hadde planlagt dette selv før babyen var født. Altså serriøst? Får utrolig vondt i hele meg :(

Jeg syns det er så kvalmt, så jeg unngår å se/lese nyheter. Spesielt saker der barn er involvert, da stikker jeg heller hodet i sanden. Orker ikke høre så mye om det fordi det er så sykt!

Back
Topp