"opppussing" jenterom

teebie

Forelsket i forumet
VIP
Snuppa sitt rom har sånn "ruglete" tapet på rommet.. jeg har lyst og gjøre den glatt og ha en smashing tapet på den ene veggen..
noen som har tips til hva det enkleste er?? 

Er det beste og rive den gamle tapeten helt til gipsplatene eller finnes der noe man kan ha utenpå og gjøre overflatene glatte..

Jeg ville nok ha rivd den gamle, og hatt på ny. Synes det høres ut som et styr og prøve å få bort ruglende. Men så er ikke jeg tapetmester heller... ;) Lykke til iallefall. Oppussing er gøy! :-D

mamiii skrev:
Jeg ville nok ha rivd den gamle, og hatt på ny. Synes det høres ut som et styr og prøve å få bort ruglende. Men så er ikke jeg tapetmester heller... ;) Lykke til iallefall. Oppussing er gøy! :-D

ja det er super gøy :) 
bare jeg klarer å fnne ut hvodan jeg skal ha det :) 
rommet til snuppa er veldig stort men er smalt så er ikke så god plass i bredden :P

Du kan sparkle med sånn rulle på sparkel og så kan du bruke veggfornyer utenpå, men det koster jo mer penger og arbeid i forhold til å rive av tapeten og så sparkle. :-)

Tweak skrev:
Du kan sparkle med sånn rulle på sparkel og så kan du bruke veggfornyer utenpå, men det koster jo mer penger og arbeid i forhold til å rive av tapeten og så sparkle. :-)

ja det var det da :) 
usikker på hvor mange lag med tapet der er..
inne på soverommet våres var der 5-6 lag så tilslutt ga vi opp og la panel men du har sikkert rett så får prøve meg på og rive tapeten først :D

Vi hadde det på soverommet. Gyselig 80talls ruglemønster. Heldigvis er Fatter'n maler så han helsparkla heile driden på en kveld, pussa dagen etter og helsparkla en gang til og så var det bare for oss å gyve på resten. Bortskjemta

Knøttebærer skrev:
Vi hadde det på soverommet. Gyselig 80talls ruglemønster. Heldigvis er Fatter'n maler så han helsparkla heile driden på en kveld, pussa dagen etter og helsparkla en gang til og så var det bare for oss å gyve på resten. Bortskjemta

uff ja .. det er helt forferdelig.
vi prøvde og gjøre rommet smashing med wallstickers og prinsesse klistermerker wall stickers men de datt jo bare av 1 etter 1 :P

Tweak skrev:

Rullesparkel og veggfornyer er ikke nødvendigvis mer arbeid enn å fjerne gammel tapet, det kan jeg skrive under på, som nettopp har gjort begge deler. Ikke er det så altfor dyrt heller, i hvert fall ikke hvis det bare er en vegg. Vi kjøpte et stort spann med rullesparkel på Bygger'n, tror det kostet 299,- og en rull med forgrunnet Jotun slettvegg,10 kvm til 350kr (10 x 1m) + tapetlim da. Rullesparkle godt, puss over, og sett opp veggfornyeren. Blir god som gull. Vi har nettopp gjort det på rommet til 2-åringen, perfekt resultat. Men jeg anbefaler Jotunslettvegg, og ikke en annen veggfornyer med glassfiber i, de er ikke noe gode å jobbe med og blir ikke så fint resultat (syns jeg). Gipsplater er et godt alternativ, men jeg syns det er mer jobb med skjøtesparkling enn å rullesparkle en vegg (vi har satt gips i stua, så har erfaring med det også). Et annet alternativ er Smartpanel, som nå har kommet med slette plater. Dette ville jeg kun brukt hvis du skal ha tapet utenpå, for jeg syns skjøtene blir for tydelige uten. Men det er jo smak og behag da. Smartpanel (slett vegg) er nok det absolutt enkleste alternativet, men mest sannsynlig også det dyreste.

Jeg hadde nok revet ned de gamle og tatt opp ny taper,det er nok det rimeligeste alternativet og:-) Er så gøy med opppussing:-) :-) :-) :-)

Veggfornyer er ikke spesielt dyrt, om rommet ikke er gigantisk. Vi har gode resultater med det her hjemme hvertfall.
Jeg sverger til flugger med alt med maling og tapet osv... Rimelig er det også :)

Kommer vel litt an på hvilken tapet det er. Er det glassfiberstrie så anbefaler jeg virkelig ikke å rive den av, for det er noe herk!

Back
Topp