Oppmuntringsgave til en venninne

Mjølkepakken

Betatt av forumet
Jeg har en venninne som har hatt det litt stritt i det siste, og jeg føler for å gi henne en oppmerksomhet.
Tenkte å lage en liten kurv med litt forskjellig i.. Så langt har jeg bare tenkt på ett smykke og sjokolade, men hva mer kan jeg ha i? :)
Forslag til noen feelgoodfilmer eller noe?
Ikke alkohol eller bøker.

Så snill du er! 

Hm.. Tenker at av hjemmelagde ting kan du evt. bake noen boller, lage noen marengskyss eller fløtekarameller- hvis du er den mat-huslige typen.

Hvis du er scrappetypen kan du lage et hjemmelagd kort, eller pakke noen stearinlys inn i cellofan (sjekk ut scrapping.no og scroll litt nedover siden der, så ser du bilde av hva jeg mener)...

Ellers har de på de fleste OBS'er og Mega'er for tiden gode tilbud på søte koke/livsstilsbøker (39,- til 79,-), og 40% på alt fra Pierre Robert og LaMote. Noen fine, tynne skjerf til vinteren fra Cubus? Selvpleie-pakke fra Vita eller sånt?

Man kommer jo heller ikke utenom litt te/kaffe/smakssatt kaffe - hvis det er noe veninnnen din liker, evt. kryddersett fra Kitch'n?

Hipp hurra for omtenksomme veninner!

Og jepp - jeg er i julegavemodus. Hehe. :)

Så snill du er :) Godt hun har en god vennine som deg da.. Gå gjerne på en butikk som selger god kaffi og te, Kjøp en fin kurv og en pakke god te eller kaffi , og gjerne en fin tekopp/krus, god sjokolade,nøtter/snacks gjerne en pakke fine servietter og lys, det gjør seg godt i en kurv :)

Husk at ekte mørk sjokolade er naturens egen lykkepille, den frigjør endorfiner som gjør at vi føler oss bra:) Søk sjokoladefakta e.l. på Google og du finner mange gode grunner til å spise sjokolade :) Kjøp gjerne et kort og skriv ned litt morsom fakta og heng på sjokoladeposen :)

Filmer er også koslig, (evt kinobillett?) , leig noen filmer og sett av en kveld der dere kan kose dere og ha en skikkelig jentekveld :)

en liten blomst, kort, bilde, godteri pakket i cellofan poser/små prukker.
kommer desverre ikke på noe veldig bra film. Kanksje The Holiday? Jeg elsker denne filmen, og spesielt nå i førjuls tiden :)

Du er god! Slike venninner skulle alle ha hatt <3

For en snill venninne du er :) Skulle også foreslå The Holiday, det er min absolutte jentefilm-favoritt. Dersom du strikker/hekler/syr kan jo det være en ide og gi varme sokker, skjerf eller votter? Hjemmelagde coockies med mørk kokesjokolade i, te/kako/kaffe er også fint.

Tusen takk for mange gode forslag! :)
Glemte å si at dette må sendes, da vi bor langt unna hverandre.. så får dessverre ikke besøkt henne.

Strikking var en god ide, kanskje jeg skal prøve meg på noen votter til henne. :)
The Holiday skal også sjekkes ut.

Hm.. vet ikke helt hvordan det blir å sende noe hjemmelaget kjeks/mat, tror dere det holder seg når det blir sendt i posten? Vet ikke hvor lang holdbarhet det er på feks sjokoladekjeks?

Sende mat er kanskje litt vanskelig ja, men enkelte ting har jo lengre holdbarhet. Men - te/kaffe og kanskje karamelliser etc, det holder seg jo, Også fikk jeg en ide, siden du tydeligvis kan strikke; hva med å strikke et rødt hjerte - det kan jo være både en fin julepynt til å henge i vinduet samtidig som hjertet jo er et symbol på at du bryr deg om henne. Hvis du googler "strikke hjerter" tror jeg du får opp endel oppskrifter.

Mjølkepakken skrev:
Tusen takk for mange gode forslag! :)
Glemte å si at dette må sendes, da vi bor langt unna hverandre.. så får dessverre ikke besøkt henne.

Strikking var en god ide, kanskje jeg skal prøve meg på noen votter til henne. :)
The Holiday skal også sjekkes ut.

Hm.. vet ikke helt hvordan det blir å sende noe hjemmelaget kjeks/mat, tror dere det holder seg når det blir sendt i posten? Vet ikke hvor lang holdbarhet det er på feks sjokoladekjeks?

Normale kjeks tåler jo å ligge lenge, julekaker f.eks. holder jo i noen måneder om de oppbevaret tørt. Det spørs jo litt på typen da. Men er det tørre kjeks er det nok ikke noe problem. Det som er værre er kanskje hvordan du skal pakke dem for å sende?

Et alternativ som kan være morsomt å få er jo å lage det som en kakemiks på glass, 
sånn som dette?

Da skriver du bare på hva som må tilsettes og hvordan de skal stekes.

http://www.bakerella.com/mix-things-up/

Av filmer er det masse fint. The Holiday er herlig. Jeg er også veldig glad i The Family Stone, Love Actually osv. Så har vi jo Bridget Jones, og filmer med Julia Roberts f.eks. 

Annet fint å putte i pakken kan jo være te/kakao, et blad, gode sokker/kosesokker, fotbad-produkter og ansiktsmaske eller noe slikt til litt velvære? 

Det var forresten bra du tok opp dette nå så jeg kom på det med de kjeks-glassene, tror jeg skal prøve meg på noen slike til jul! :)

Takk for flere gode tips isfrid og toneany! :)

Kjekk ide med de kjeks-glassene, ja. Og strikkehjerte skal jeg sjekke ut, det var en god ide. :)

Back
Topp