Opplys meg om svangerskapskvalme!

TilPanama

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Korleis er det, liksom?
Eg har tre born, og i dei svangerskapa var eg aldri veldig kvalm, meir generelt uggen og litt korte, akutte kvalmebyger innimellom. Som regel utløyst av lukter osv. Har aldri kasta opp pga svangerskapskvalme.
No er eg 5+6 (6 veker om mindre enn halvtimen, hurra), og i kveld vart eg kvalm sånn BÆNG! Starta med at eg vart uggen og samtidig fysen på noko, og fann litt ostepop i skapet. Eg elskar ostepop, men no vart eg berre skikkeleg kvalm av det. Måtte gå på do og brekka meg over doskåla, men det kom berre litt spytt/magesyregreier. Unnskyld for ekle detaljar :hungover: Så no sit eg her og lurer på om eg har fått omgangssjuka, eller om eg rett og slett er kvalm pga det som veks i magen min? :anyone

Last edited:
Jeg har slitt litt med småkvalme, og blir kvalm av fettete mat. Samboer spiste pølse i bilen i dag og da satt jeg og kjente det i halsen:yuck:

men aldri vært skikkelig plaget. Men venninna mi slet veldig med kvalme og hun sa det føltes som omgangssyke bare den var der konstant i flere uker:eek:

Jeg føler meg skikkelig fyllesjuk 24/7
Og kaster opp annenhver time ca. Eneste som funker her er å sove....
Ble sykemeldt på mandag, og håper jeg slipper sykehusinnleggelse denne gangen....
Men uggen og fysen på en gang er et kjent fenomen....

Kvalmen og sulten på en gang her også. Brekker meg en del men komme som regel ingenting opp ennå. Har slete i begge de tidligere svangerskapene også. Her er morgenen verst og kvelden

Det starta med et bæng! for meg også, ca. det tidspunktet du beskriver. Og som @Mor00/15/21 skriver over - er som å være konstant fyllesyk. Jeg hadde det sånn i tre lange uker. Ble mye cola, ikke akkurat det jeg vil fostre opp knøttet på. Spising og soving som gjaldt her, så ingen slankekur.

Jupp, som å vere skikkelig fyllasjuk/bilsjuk 24/7. Litt som omgangssjuka òg, men ikkje med den mageknipen. Berre jevnt grønn i trynet. Opplever litt betring akkurat ifb med måltid og rett etterpå, men det forutsetter at eg kan ta det med ro. Må ofte legge meg nedpå etter mat, så det ikkje skal komme opp att. Blir fort trigga av lukt eller andre inntrykk.

For min del føles det ut som omgangssyke. Hatt det sånn siden uke 5, straks 8 uker nå. Noen dager er verre enn andre, men jevnt over har det blitt verre for hver uke som har gått.

Jeg mener å huske at disse ukene var værst også i forrige svangerskap, men det kan være det bare er ønsketenkning fra min side (at det blir bedre nå liksom)

Back
Topp