Opplys meg! Muslimer

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Jeg kan for lite om islam, og jeg kjenner for få muslimer.
Nå vet jeg jo det er noen av dere her inne, og siden dere har vært borti det jeg lurer på, er det vel dere jeg bør spørre[:)] Ikke le!

Dere som går med ehm... burka? niquab? slike plagg- hvor tildekket er dere under fødsel, og hvordan løser dere det med leger, jordmødre, mannlige/kvinnelige, mannen deres..
Som sagt, ikke le!!
[:)]

Ingen av oss her bruker niqab, meg bekjent, men naboen min gjør det. Hun ber om kvinnelige ansatte, men må hun ha manlig lege, så godtar hun jo det, men er aldri alene med legen da.

Fødte med hijab med lillemor jeg da, da hadde jeg akkurat slutta med niqab. Hadde på meg skjørt, som jeg rullet opp etter hvert, og langermet genser.

ORIGINAL: Malleleo

dette lurer jeg også på[:)]

sign

ORIGINAL: *Meya*

Ingen av oss her bruker niqab, meg bekjent, men naboen min gjør det. Hun ber om kvinnelige ansatte, men må hun ha manlig lege, så godtar hun jo det, men er aldri alene med legen da.

Fødte med hijab med lillemor jeg da, da hadde jeg akkurat slutta med niqab. Hadde på meg skjørt, som jeg rullet opp etter hvert, og langermet genser.

Takk for svar[:)]
Hva når vesla kom ut da? Ble hun fortsatt lagt opp på brystet ditt selv om du hadde klær på?
Uff, alt jeg lurer på..

Og hva med amming? Flaske når dere er utenfor hjemmet? Og hva med i hjemmet? Er slike antrekk amme-vennlige?

For å oppklare litt. De som dekker ansiktet, kan jo fjerne den om det bare er kvinner der. Så om det må komme inn en mann, kanskje de bare slenger den på seg liksom, no sweat.

Jeg skjønner ikke at dere ikke koker bort når det blir varmt jeg[8|]?[:)]
Jeg blir svett bare jeg har på meg genser i dag jeg liksom[8D]

Og kan dere aldri bade i sjøen eller basseng hvis det er menn der og/eller kvinner?

Og en ting til, ville dere gått kledd likt hvis det ikke sto i Koranen?[:)]

ORIGINAL: Lilletrille

Jeg skjønner ikke at dere ikke koker bort når det blir varmt jeg[8|]?[:)]
Jeg blir svett bare jeg har på meg genser i dag jeg liksom[8D]

Og kan dere aldri bade i sjøen eller basseng hvis det er menn der og/eller kvinner?

Og en ting til, ville dere gått kledd likt hvis det ikke sto i Koranen?[:)]

Jeg hadde ikke gått sånn om det ikke var for Gud, nei, men det er jo fordi da hadde jeg ikke trengt det.

Jo, det er varmt, men jeg trøster meg med at Helvete er varmere [8D]

Men om det er varmt eller ikke, avhenger IKKE av det man har på hodet, men like mye alle andre klær. Om man ellers kler seg i lette stoffer og sånt, så blir det alt i alt ikke så varmt.

Nei jeg kan aldri bade i sjøen der det er menn. Er det kvinner der, som ikke er muslimer, velger jeg å kle meg som om jeg er blandt menn, stort sett. Er det kvinner jeg stoler på, muslimer eller ikke, så tar jeg kanskje av hijaben og har på feks tunika med korte ermer eller noe og kort skjørt.

Når jeg bader i baseng, så har jeg på badedrakt som går fra knærne og har armer som en t-skjorte.

Back
Topp