Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere som har født mer enn én gang - hvordan har dere opplevd riene fra fra gang til gang? Har dere følt at de har vært like, eller forskjellige?
Hvordan går det ant?! Å ikke merke at han kommer ut? Det er den verste smerten jeg har opplevdFørste var ille. Hadde ikke pauser mellom riene i det hele tatt, så jeg måtte få epidural for å slappe litt av. Kjente dem fortsatt, men det var ikke smertefullt lenger. Fødselen tok 13-14 timer til sammen.
Andre var styrtfødsel uten smertelindring av noe slag. Rakk knapt å kjenne smertefulle rier før han var ute. Det var mer som at jeg måtte drite. Så kom adrenalinet som gjorde at særlig beina mine begynte å riste. Han kom ut omtrent uten at jeg merket det.
Like, men rakk ikke så mange riene før nr. 3 endte i aks. De satt på samme sted som med de to første da, i ryggen og nedover lårene.Dere som har født mer enn én gang - hvordan har dere opplevd riene fra fra gang til gang? Har dere følt at de har vært like, eller forskjellige?
Merket det jo, men alt gikk så fort, og jeg hadde forventet mye større smerter med første fødsel i minne. Plutselig var han bare der, og jeg sa seriøst "hæ, er han ute!?"Hvordan går det ant?! Å ikke merke at han kommer ut? Det er den verste smerten jeg har opplevd
Oi, spennende. Jeg hadde lik erfaring som deg med fødsel nr.1, langdryg og rier kun i korsryggen. Fikk etterhvert Epidural og så tok de vannet etter noen timer, deretter gikk det nokså fort. Veldig spent på fødsel nr.2 nå og hvordan det blir å gå. Bor 1 time unna sykehuset og jm har bedt samboer bli med på neste kontroll for å snakke om hva han må gjøre dersom det går fort. Jeg synes faktisk også at fødselen sist var mindre smertefull enn hva jeg hadde sett for meg. Tenker at denne gangen kan det bli enda lettere, men jeg kan vel også ta grundig feilJeg syns de var mye vondere gang nr 2.
Første gang hadde jeg regelmessige men ikke veldig sterke rier i rundt 18 timer før de tok vannet og det eskalerte. De satt hovedsakelig i korsryggen. Fikk da epidural og kjente dermed kun pressriene. Hele fødselen tok 25 timer med ca 5,5 timer aktiv fødsel.
Andre gang ble riene fort kraftigere og koblede. Kjente dem i korsryggen og ned mot symfysen. Mye mer «press» nedover fra start. Hele fødselen tok under 6 timer med litt over 1 times aktiv fødsel. Rakk ikke epidural.
Det høres ganske så likt ut gang nr 1 ja!Oi, spennende. Jeg hadde lik erfaring som deg med fødsel nr.1, langdryg og rier kun i korsryggen. Fikk etterhvert Epidural og så tok de vannet etter noen timer, deretter gikk det nokså fort. Veldig spent på fødsel nr.2 nå og hvordan det blir å gå. Bor 1 time unna sykehuset og jm har bedt samboer bli med på neste kontroll for å snakke om hva han må gjøre dersom det går fort. Jeg synes faktisk også at fødselen sist var mindre smertefull enn hva jeg hadde sett for meg. Tenker at denne gangen kan det bli enda lettere, men jeg kan vel også ta grundig feil