Opplevd MA - sjansene for å bli gravid igjen raskt?

Babydream2022

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Påskeliljene 2022 ❤️
Septemberskattene 2023
Hei,

Jeg opplevde for ett par uker siden MA, og måtte gjennom medikamell abort (gynokolog måtte i tillegg fjerne rester da kroppen ikke ville kvitte seg med alt). I tillegg fikk jeg beskjed om å vente 5 uker før jeg sjekket med negativ graviditetstest.

Nå til spørsmålet mitt;

Til dere som har opplevd MA, hvor fort etterpå ble dere gravid igjen? Når begynte dere prøvingen igjen?
 
Så leit at du har måtte oppleve dette.
Varme klemmer til deg ❤️
Jeg hadde en MA i september 2018 og måtte gjennom utskraping. Hadde mens 1 gang etter dette og ble så gravid igjen med lillebror som nå er 2,5år.
Håper det sitter ny spire så snart kroppen din er klar for det, både fysisk og psykisk ❤️
 
Så leit at du har måtte oppleve dette.
Varme klemmer til deg ❤️
Jeg hadde en MA i september 2018 og måtte gjennom utskraping. Hadde mens 1 gang etter dette og ble så gravid igjen med lillebror som nå er 2,5år.
Håper det sitter ny spire så snart kroppen din er klar for det, både fysisk og psykisk ❤️

Tusen takk for svar:Heartred psykisk er jeg veldig klar for at det skal komme en lillebror eller lillesøster i hus. Når det gjelder kroppen er det vanskelig å si siden jeg har pcos med omtrent aldri mens av meg selv. Så må ha hormonkurer. Men får satse på at jeg får starte rett på kur etter de 5 ukene har gått
 
Hei,

Jeg opplevde for ett par uker siden MA, og måtte gjennom medikamell abort (gynokolog måtte i tillegg fjerne rester da kroppen ikke ville kvitte seg med alt). I tillegg fikk jeg beskjed om å vente 5 uker før jeg sjekket med negativ graviditetstest.

Nå til spørsmålet mitt;

Til dere som har opplevd MA, hvor fort etterpå ble dere gravid igjen? Når begynte dere prøvingen igjen?

Tr kom ca 4 uker etter den medisinske aborten og jeg ble gravid på eggløsningen etter den:) Altså satt jeg med positiv test under 2mnd etter aborten. Er nå 24+1 og alt ser bra ut!<3
 
MA i uke 9 i 2017. Begynte prøvingen med en gang, ble gravid første gang 3 PP etterpå. Det endte i kjemisk. Fremdeles ikke blitt noe baby på oss.
 
Hei, så leit å høre at du måtte gjennomgå MA. Opplevde selv MA sommeren 2020 i uke 9-10. Kroppen ordnet ikke opp, og jeg ble lagt i narkose for utskrapning. Fikk ikke mensen før over tre mnd etterpå, og da hadde jeg allerede kontaktet gynekolog for å få litt tettere oppfølging (har pcos, hatt svært plagsomme symptomer men blitt lett gravid to ganger). Fra September til mars hadde jeg mensen to ganger - da valgte jeg selv å se ann om ting skulle stabilisere seg. I mars kontaktet jeg gynekologen igjen, og fikk restartet syklusen med primolut. Fikk letrezol tre ganger og ble gravid ganske nøyaktig ett år etter jeg fant ut at jeg hadde mistet i fjor. Er nå 21 uker på vei. Regner med du slipper å vente på mens hvis du allerede får oppfølging fra gynekolog.

For min del så var høsten, hvor jeg ikke hadde noe oppfølging fra lege og gynekolog, helt grusom. Bare å få snakket med en gynekolog hjalp veldig for psyken. Følte meg sett og tatt på alvor, og selv om han ikke kunne gi meg noen svar ift når jeg ble gravid, så hjalp det likevel å "ha noe på gang". Evig takknemlig til en skikkelig snill og flink gynekolog :D
 
Hadde en ma for en del år siden, fant ut i uke 10 og det ble utskraping på sykehuset. Fikk en blødning etterpp og mensen ca 4 uker etter der igjen. Prøvde ikke den perioden (husker ikke om det var pga anbefalinger eller ikke). Ble gravid igjen første pp etterpå og spira satt og ble til en fantastisk gutt på 8 år nå som jeg aldri ville vært foruten :Heartred
 
Hei,

Jeg opplevde for ett par uker siden MA, og måtte gjennom medikamell abort (gynokolog måtte i tillegg fjerne rester da kroppen ikke ville kvitte seg med alt). I tillegg fikk jeg beskjed om å vente 5 uker før jeg sjekket med negativ graviditetstest.

Nå til spørsmålet mitt;

Til dere som har opplevd MA, hvor fort etterpå ble dere gravid igjen? Når begynte dere prøvingen igjen?
Hadde en MA i jula i fjor, medisinsk abort tidlig i januar og har enda ikke blitt gravid.... Men hatt flere kjemiske da. Tok vel to mnd før jeg følte at kroppen var tilbake til normalen og alle rester var ute.
 
Hei,

Jeg opplevde for ett par uker siden MA, og måtte gjennom medikamell abort (gynokolog måtte i tillegg fjerne rester da kroppen ikke ville kvitte seg med alt). I tillegg fikk jeg beskjed om å vente 5 uker før jeg sjekket med negativ graviditetstest.

Nå til spørsmålet mitt;

Til dere som har opplevd MA, hvor fort etterpå ble dere gravid igjen? Når begynte dere prøvingen igjen?
Opplevde MA i uke 12, måtte til med medikamentell abort på sykehuset, endte med utskrapning. Ble gravid igjen syklus nr 2 etterpå, det ble det baby av:)
 
Hei,

Jeg opplevde for ett par uker siden MA, og måtte gjennom medikamell abort (gynokolog måtte i tillegg fjerne rester da kroppen ikke ville kvitte seg med alt). I tillegg fikk jeg beskjed om å vente 5 uker før jeg sjekket med negativ graviditetstest.

Nå til spørsmålet mitt;

Til dere som har opplevd MA, hvor fort etterpå ble dere gravid igjen? Når begynte dere prøvingen igjen?


Så leit å høre at du har gått igjennom en MA - det er helt horribelt! Jeg hadde MA i påsketider, og har ikke blitt gravid per dags dato. Vi begynte å prøve med en gang blødningene var over - altså etter Cytotec-kur OG utskrapning. Håper det går fort for deg ❤️
 
Så trist å lese at du har gått igjennom en MA! Det er vondt for både kropp og sjel :Heartred. Hadde en MA i sommer, er på 4 pp og er fortsatt ikke gravid. Føler fortsatt kroppen er i ulaget etter aborten, og har dessverre ikke troen denne måneden heller.
Har hatt to SA tidligere, der ble jeg kjapt gravid og kroppen ble normal igjen med engang.

Ønsker deg masse lykke til og håper du blir gravid igjen fort :Heartred
 
Hadde MA i januar, er dessverre ikke blitt gravid siden.
Sender mange styrkeklemmer, det er tøft å stå i:Heartred
 
Hadde MA i november 2019 og ble gravid igjen i januar 2020 :Heartred Begynte prøvingen så fort jeg sluttet å blø etter aborten.
 
Hei! Hadde en MA i 2018 i uke 10. Tok dessverre et år før jeg ble gravid igjen, men vet mange blir gravid fort etterpå. Begynte å prøve rett etter vi mistet. Finnes liksom ingen fasit. Alle kropper er forskjellige.

Forresten: stor klem! Håper det klaffer igjen fort :Heartpink
 
Back
Topp