Opplevd krampe i legg?

mamma 87

Flørter med forumet
Veldig vondt, har opplevd å våkne av det, to ganger! Hva gjør du når du opplever krampe? Noen som vet hva det skyldes? Noen som har forebyggende tips?

Opplevde det da jeg gikk med de to andre.... Men vet ikke hva det kommer av... Ikke deilig, da sto jeg opp og sto og tråkket på foten eller lå i senga og strak ut foten. Alt etter hvor ille det var.... Har hørt at man kan sette en rød ulltråd rundt ankelen og at man da ikke skal få det så ille. Har ikke prøvd, men hvis det blir veldig plagsomt, snakk med jordmor er noe som er ganske vanlig i svangerskapene etter som jeg har skjønt...

Tøy ut legg og fotblad før du legger deg, det hjelper en go del på. Husk å gjøre det hver kveld.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Auu, det gjør helt forferdelig vondt! Jeg fikk av og til leggkrampe om natten da jeg gikk på p-piller. Har ikke hatt en eneste krampe etter jeg ble gravid! I øyeblikket du har krampe hjelper det å strekke leggen og tvinge deg selv til å bevege beina. I hverdagen bør du spise en banan hver dag for å forhindre nye kramper :)

Bøy og tøy litt på beina (spesielt leggene) hver dag og spis magnesiumrik mat, som f.eks. havregryn, mandler, paranøtter, grønne grønnsaker. Evt. magnesiumtilskudd dersom denne kombinasjonen ikke hjelper.

Har ikke opplevd krampe. Men får rastløshet følelse i begge bena når jeg skal sove :(

Jeg har ikke opplevd dette i dette svangerskapet enda, men plagdes veldig med det forrige gang. Når jeg begynte å masere leggene før sengetid hver kveld, så stoppet det helt.

Har ikke hatt det enda denne gangen, men hadde det med minsten. Når jeg fikk det ropte og bar jeg meg og vekka mannen med "krampe, krampe!". Da var han rask på å komme seg opp og tøye og massere den bort. Noen ganger helt i ørska. Må le av det når jeg tenker på det, men det er så grusomt å ha.

*sniker*
Husker det var helt forferdelig med førsten og gleder meg ikke akkurat til at det begynner igjen :P
Men har hørt også at det hjelper med å knyte en ulltråd (rød, men kan ikke fatte at fargen skal ha noe betydning på det) rundt ankelen :P skal iallefall prøve det neste gang! :P

Jeg har også opplevd det et par ganger. Det er utrolig ubehagelig!! Har dessverre ingen gode råd til hvordan å unngå det, jeg prøver bare å "overleve" det når det først skjer, for det er så vondt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Føler ikke det hjelper å verken strekke eller massere på leggen, dessverre :-/

Ikke hatt krampe men den ene siden av kroppen sovner litt så våkner f.eks. med prikking i armen.

Det er kjempevondt. Forrige svangerskap hadde jeg det ofte og visste ikke hva jeg skulle gjøre når det skjedde, så jeg bare led meg gjennom det. Nå har jeg funnet ut at det hjelper å tøye benet og fotbladet når det skjer. Magnesium skal visstnok også hjelpe har jeg hørt.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Back
Topp