Opplegg på førskoledag

Momofmany

Forumet er livet
Hvilke opplegg hadde skolen da de fikk møte klassen for første gang?

<3 4 skjønne små på fem år <3
 
Her samlet de alle i gymsalen først, så fikk vi presentert staben som skal jobbe med våre håpefulle.
Deretter ble de en og en ropt opp og skulle følge hver sin lærer til et klasserom.
Der fikk de utdelt skolesekker, en stor pose for å samle sommerminner og et aktivitetshefte de skulle jobbe litt med de timene de var på skolen og så skulle resten gjøres ferdig til første skoledag. :D

Posen for å samle sommerminner var veldig morsom. De kunne samle på alt de ville som representerte sommerferien og den første uken når de starter skolen skal de snakke om dette for å bli bedre kjent. :)

De hadde også lagt inn friminutt og foreldrene fikk være med hele tiden hvis barnet ville, men for de som ønsket kunne de voksne trekke seg tilbake til kaffe og kjeks i gymsalen.
Jeg ble "jaget" etter bare 5 minutter. haha.
 
Her samlet de alle i gymsalen først, så fikk vi presentert staben som skal jobbe med våre håpefulle.
Deretter ble de en og en ropt opp og skulle følge hver sin lærer til et klasserom.
Der fikk de utdelt skolesekker, en stor pose for å samle sommerminner og et aktivitetshefte de skulle jobbe litt med de timene de var på skolen og så skulle resten gjøres ferdig til første skoledag. :D

Posen for å samle sommerminner var veldig morsom. De kunne samle på alt de ville som representerte sommerferien og den første uken når de starter skolen skal de snakke om dette for å bli bedre kjent. :)

De hadde også lagt inn friminutt og foreldrene fikk være med hele tiden hvis barnet ville, men for de som ønsket kunne de voksne trekke seg tilbake til kaffe og kjeks i gymsalen.
Jeg ble "jaget" etter bare 5 minutter. haha.

Var det mange foreldre som ble?
Her ble vi jaga av lærer, men noen måtte bli. Hadde det vørt valgfritt hadde jeg blitt hele tiden :p Men så er jeg litt hønemor.. De var alene to timer både ute og inne, møtte fadderene sine og lekte ute med de. Uff.. det skal bli tøft til høsten kjenner jeg!!
 
Var det mange foreldre som ble?
Her ble vi jaga av lærer, men noen måtte bli. Hadde det vørt valgfritt hadde jeg blitt hele tiden :p Men så er jeg litt hønemor.. De var alene to timer både ute og inne, møtte fadderene sine og lekte ute med de. Uff.. det skal bli tøft til høsten kjenner jeg!!

Tror to foreldre ble hele tiden. :)
Våre har ikke fått faddre enda, tror det skjer første uken på skolen :)
 
Her var det først en besøksdag hvor de traff fadderne sine og fikk se hvordan en skoletime er. Så var det foreldremøte med barn- barna ble ropt opp og tatt med til klasserom med lærer uten foreldre. Foreldrene ble med rektor og fikk god info om hva som forventes av oss ovenfor skolen og info om aktivitetsskolen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her fikk vi bare være der når de ble ropt opp og delt i to klasser ute, så gikk de inn og vi fikk beskjed om å dra hjem.

De var da der alene en hel skoledag. Hadde vært der før med innskrivning sammen med oss, og så en dag med en fra barnehagen.

Det gikk bra da, og nå er hun ferdig med første skoleuka og er superfornøyd :)
 
Her ble barna ropt opp ute (to klasser), så tok de bilde klassevis, før de gikk inn. Vi foreldre fikk bli med inn og var der med dem ca en time. Etterpå ble foreldrene tatt med til musikkrommet på skolen for å få litt praktisk informasjon og kaffe for de som ville ha det :) Barna var da alene i klasserommet med læreren og assistenter. Etterpå gikk vi foreldre tilbake til klasserommet og var der en liten stund, før det var slutt for dagen og vi tok med barna hjem. Alt tilsammen tok ca to timer :) Fort gjort ;) Noen gikk på SFO etterpå.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp